Negocjacje i mediacje 11-NM-11-pw-s
Cele i determinanty negocjacji. Zasady skutecznych negocjacji. Fazy procesu negocjowania.
Style rozwiązywania konfliktów. Rodzaje negocjacji: negocjacje miękkie, twarde oraz ich konsekwencje Zalety i wady różnych stylów.
Skuteczność różnych technik negocjacji. Fazy i etapy negocjacji. Błędy negocjacyjne.
Asertywność: i jej znaczenie w negocjacjach. Skuteczne odmawianie. Terytorium psychologiczne – dbanie o granice. Psychologiczne uwarunkowania negocjacji.
Zasady mediacji; przygotowanie do mediacji, wstępne rozmowy ze stronami, procedura mediacji. Symulacja modelowa mediacji. Trening mediacyjny.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- Zna i umie posługiwać się podstawowymi pojęciami dotyczącymi negocjacji i mediacji.
- Zna modele, strategie i techniki negocjacji i mediacji.
- Umie efektywnie reagować w sytuacjach trudnych.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywny udział, praca zaliczeniowa.
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z zakresu negocjacji i mediacji
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z zakresu negocjacji i mediacji
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z zakresu negocjacji i mediacji
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami z zakresu negocjacji i mediacji
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami z zakresu negocjacji i mediacji
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z zakresu negocjacji i mediacji
Literatura
1. Bargiel-Matusewicz „Negocjacje i mediacje”, PWE, 2007
2. Cenker Ewa Małgorzata: Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej.
3. Haman W., Gut J., Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, 2008, Gliwice Helion.
4. Lewicki R.J., Saunders D.M., Barry B., Minton J.W., Zasady negocjacji, Poznań 2008, Rebis.
5. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk, 2000, GWP.
6. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Kraków 2005, Antykwa
7. Ury W., Fisher R., Bruce P., Dochodząc do TAK, Warszawa 2006, PWE
8. Materiały przykazane przez wykładowcę
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: