Metodyka zajęć wychowawczych 11-MZWY-11-s
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Zasady konstruowania zajęć wychowawczych dla dzieci
Założenia konstruktywistycznej teorii wychowania
Zasady konstruowania scenariuszy zajęć wychowawczych dla dzieci opartych na konstruktywistycznym modelu wychowania
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
"Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:"
Zwięźle przedstawi zasady konstruowania zajęć wychowawczych dla dzieci
Zwięźle przedstawi założenia konstruktywistycznej teorii wychowania
Skonstruuje scenariusz zajęć wychowawczych dla dzieci opartych na konstruktywistycznym modelu wychowania
Kryteria oceniania
Metody:
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Dyskusja
Praca z tekstem
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Pokaz i obserwacja
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Chambers, B., Cheung, A. C., & Slavin, R. E. (2016). Literacy and language outcomes of comprehensive and developmental-constructivist approaches to early childhood education: A systematic review. Educational Research Review, 18, 88-111. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1747938X16300148 [dostęp poprzez bazy danych UAM]
Mayer, R. E. (2004). Should there be a three-strikes rule against pure discovery learning?. American psychologist, 59(1), 14-19. https://psycnet.apa.org/buy/2004-10043-002 [dostęp poprzez bazy danych UAM]
McAuliffe, G. J., & Eriksen, K. P. (2002). Teaching strategies for constructivist and developmental counselor education. Westport, CT: Bergin & Garvey. [PDF od prowadzącego]
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: