Metodyka zajęć psychoedukacyjnych 11-MZPS-11-s
- http://www.wse.amu.edu.pl (w cyklu 2021/SZ)
Tematyka zajeć:
1. Psychoedukacja – wyjaśnienia terminologiczne
2. Obszary działań psychoedukacyjnych w szkole
3. Kryteria zaburzeń i trudności w zachowaniu adresatów zajęć psychoedukacyjnych
4. Zasady konstruowania zajęć warsztatowych z zakresu psychoedukacji
5. Projektowanie indywidualnych i grupowych zajęć psychoedukacyjnych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajeć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
1. Posiada wiedzę na temat podstawowych zagadnień związanych z psychoedukacją
2. Dostrzega i rozumie potencjał i trudności w funkcjonowaniu grup adresatów zajęć psychoedukacyjnych
3. Potrafi dobrać obszary działań psychoedukacyjnych w szkole do potrzeb adresatów
4. Zna zasady konstruowania zajęć warsztatowych z zakresu psychoedukacji
5. Potrafi zaprojektować indywidualne oraz grupowe zajęcia psychoedukacyjne
Kryteria oceniania
Projekt
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
1. Bardziejewska, M. (2019). Okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków. W: A. Brzezińska (red.). Portrety psychologiczne człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. (345-377). Gdańsk: GWP.
2. Gruszka M., Janiak I., Prarat J. (2009). Scenariusze godzin wychowawczych. Gdańsk: Harmonia.
3. Hipisz, K. (2017). Psychoedukacja: asertywność, stres, emocje, samoocena, komunikacja interpersonalna. Warszawa: Raabe.
4. Majewicz P., Wolny J., Psychoedukacja jako platforma integracji działalności psychologicznej, psychiatrycznej i pedagogicznej, „Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne”, nr 3, 2017, s. 29-48.
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.mhp-bd2c4820-aefc-4e44-8fcd-2aa76b86d467
5. Misiuk A. (2016). Realizacja koncepcji „porozumienia bez przemocy” jako przykład edukacji alternatywnej, „Państwo i społeczeństwo”, nr 2, 2016, s. 223 – 235.
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.mhp-97229804-f6aa-4cdb-b54e-8448a37055b7/c/PiS_2016_2_18_Misiuk.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: