Muzyka z metodyką 11-MUZY-11-s
rozpoznawanie stylów muzycznych, właściwe dobieranie literatury muzycznej w edukacji dziecka, znajomość wybranych koncepcji edukacji muzycznej, znajomość zasad integracji muzyki z innymi obszarami edukacyjnymi, znajomość rodzimej tradycji muzycznej,
posiadanie kompetencji z zakresu aktywnej realizacji elementów muzyki i realizowania dziecięcych form aktywności muzycznej,
rozpoznawanie możliwości ekspresyjnych i percepcyjnych dziecka,
znajomość i rozpoznawanie elementarnych cech dźwięku muzycznego
Godziny zajęć (wg planu studiów):
z nauczycielem: 30
Czytanie wskazanej literatury: 15
Poszukiwanie literatury muzycznej: 10
Przygotowanie konspektów zajęć: 5
SUMA GODZIN: 60
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
1. Student zna założenia i stosuje metody współczesnych systemów wychowania muzycznego, potrafi określić miejsce, cele i założenia edukacji muzycznej w nauczaniu zintegrowanym oraz miejsce sztuki w życiu i edukacji dziecka.
2. Student zna i korzysta z podstawy programowej wychowania muzycznego w tworzeniu ćwiczeń muzycznych
potrafi interpretować i analizować dzieło muzyczne
rozpoznaje style muzyczne, zna sposoby właściwego doboru literatury muzycznej w edukacji dziecka i potrafi je stosować
potrafi ocenić możliwości percepcyjne oraz wykonawcze dziecka i wykorzystać je w doborze ćwiczeń
3. Student posługuje się terminologią muzyczną i potrafi objaśnić znaczenie pojęć.
4. Student posiada podstawowe informacje z zakresu teorii muzyki
aktywnie uczestniczy w pracy grupowej i kreatywnie tworzy zabawy muzyczne, potrafi pracować w zespole.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Podsumowująca: kolokwium końcowe ustne
Formująca: scenariusze zajęć i obserwacja podczas zajęć.
Kryteria oceniania
5.0– znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Białkowski A., Nowe trendy w edukacji muzycznej, Lublin 2005.
Burowska Z., Współczesne systemy wychowania muzycznego, WSiP, Warszawa 1976.
Danel-Bobrzyk H., (red.): Muzyka w edukacji i wychowaniu, Katowice 1999
Dymara B., (red.), Dziecko w świecie muzyki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000
Gloton R.; Clero, C. : Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1985
Gordon E. : Sekwencje uczenia się w muzyce: umiejętności, zawartość i motywy: teoria uczenia się muzyki, Bydgoszcz 1999
Lipska E.; Przychodzińska, M. : Muzyka w nauczaniu początkowym, Warszawa 1991 Ławrowska R. : Muzyka i ruch, Warszawa 1988
Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005
Manturzewska M., Kotarska H., (red.) : Wybrane zagadnienia z psychologii muzyki, Warszawa 1990
Przychodzińska-Kaciczak M. : Dziecko i muzyka, Warszawa 1981
Przychodzińska-Kaciczak M. : Muzyka i wychowanie, Warszawa 1969
Regner H. : Nasze dzieci i muzyka, Warszawa 1995
Sacher W. : Wczesnoszkolna edukacja muzyczna, Kraków 1997
Smoleńska-Zielińska B. : Przeżycie estetyczne muzyki, Warszawa 1991
Smoczyńska-Nachtman U., Muzyka dla dzieci, WSiP, Warszawa 1992
Stadnicka J. : Terapia dzieci muzyką, ruchem, mową, Warszawa 1998
Stasińska K. : Instrumentarium Orffa w szkole, Warszawa 1986
Zwolińska E., (red.): Muzyka w nauczaniu zintegrowanym, Bydgoszcz 2002
Wieman M., Tańce i zabawy ze śpiewem, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1991
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: