Muzyka 11-MU-2PPW-s
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się (EU) z odniesieniem do odpowiednich efektów uczenia się (EU) dla zajęć/przedmiotu
Muzyka w życiu człowieka EU_01
Elementy zasad muzyki EU_02,
Elementy historii muzyki z literaturą muzyczną EU_03
Formy muzyczne EU_04
Notacja muzyczna EU_05
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się (EU) dla zajęć i odniesienie do efektów uczenia się (EK) dla kierunku studiów
student/ka:
EU_01 Zna podstawowe założenia estetyki muzyki K_W01; K_W04
EU_02 Zna elementy dzieła muzycznego oraz wybrane zagadnienia z zakresu zasad muzyki, potrafi słuchać literatury muzycznej w sposób analityczny i interpretacyjny K_W01; K_W04; K_U01
EU_03 Rozróżnia charakterystyczne dla danej epoki style muzyczne, zna podstawowy kanon literatury muzycznej K_W04; K_U01
EU_04 Rozróżnia proste formy muzyczne (np. AB, ABA, Rondo, Wariacja itp.) K_W04; K_U01
EU_05 Orientuje się w notacji muzycznej na poziomie elementarnym K_K04
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU:
prezentacja multimedialna
(raport)
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza
Literatura
Netografia:
Brożek A., Historia muzyki oczami metodologa (dostęp: 7 września 2020 r.)
http://journals.pan.pl/Content/94108/mainfile.pdf
Golianek R., MAHLER-BEDECKER [2]:I SYMFONIA (dostęp: 7 września 2020 r.)
https://www.dwutygodnik.com/artykul/2019-mahler-bedecker-2-i-symfonia.html
Grusiewicz M., Zapomniane przeżycie estetyczne, Wychowanie Muzyczne, nr 3/2020 (dostęp: 7 września 2020 r.)
http://www.wychmuz.pl/artykul_ar_95.html
Jasiński T., Krótki wykład o muzyce XX wieku. Kompendium dydaktyczne (dostęp: 7 września 2020 r.)
https://journals.umcs.pl/l/article/viewFile/1917/1478
Ninateka (dostęp: 7 września 2020 r.)
https://ninateka.pl/filmy/muzyka
Platforma Edukacyjna MEN (dostęp: 7 września 2020 r.)
https://epodreczniki.pl/a/formy-muzyczne---budowa-utworu-muzycznego/D5Re0utKo
Filmy:
"Amadeusz" Miloša Formana, 1984;
"Kopia mistrza" Agnieszki Holland, 2006;
Cykl dokumentalny "Historia muzyki", odc. 1-6.
Publikacje zwarte:
Fubini E., Historia estetyki muzycznej;
Tatarkiewicz Wł., Historia estetyki, Dzieje sześciu pojęć;
Fizer J., Psychologizm i psychoestetyka. Warszawa 1991, r. VI;
Gwizdalanka D., Historia Muzyki, PWM 2005 (wszystkie tomy);
Wójcik D., ABC form muzycznych, Musica Iagellonica, Kraków 1997.
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Prowadzenie zajęć oraz zaliczenie przedmiotu w formie zdalnej |
W cyklu 2022/SZ:
Prowadzenie zajęć oraz zaliczenie przedmiotu w formie zdalnej |
W cyklu 2023/SZ:
Prowadzenie zajęć oraz zaliczenie przedmiotu w formie zdalnej |
W cyklu 2024/SZ:
Prowadzenie zajęć oraz zaliczenie przedmiotu w formie zdalnej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: