Metody socjoterapii - terapia tańcem 11-MSTT-11-s
Student:
1. rozumie czym jest choreoterapia,
2. potrafi wyjaśnić jaka jest wartość i funkcja tańca,
3. uzyskuje wiedzę na temat metod, technik i strategii wykorzystywanych w choreoterapii,
4. uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych jakie wykorzystywane są na zajęciach tańca terapeutycznego,
5. wykorzystuje zdobytą wiedzę w praktycznym działaniu na grupie.
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 10
Czytanie wskazane literatury: 6
Przygotowanie scenariuszy zajęć terapii tańcem: 8
Przygotowanie do kolokwium końcowego: 6
SUMA GODZIN: 30
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Zna historię i podstawowe założenia terapii tańcem.
Potrafi określić formy i cele pracy terapeutycznej.
Potrafi prawidłowo dobierać materiał muzyczny do ćwiczeń ruchowych, relaksacyjnych, aktywizujących.
potrafi ocenić możliwości percepcyjne i wykonawcze grupy terapeutycznej i odpowiednio przygotować ćwiczenia ruchowe
Posługuje się ruchem jako formą komunikacji niewerbalnej. Potrafi swobodnie improwizować ruchem.
Potrafi przeprowadzić podstawowe ćwiczenia z techniki ruchu kształtujące świadomość ciała.
Potrafi określić funkcje terapii tańcem w socjoterapii i w praktyce realizować założenia poprzez projektowanie zajęć dla określonych grup.
potrafi pracować w grupie oraz indywidualnie.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Formująca – obserwacja w czasie zajęć; ocena scenariusza;
Podsumowująca- projekt zajęć.
5.0– znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Koziełło D. (1999): Taniec i psychoterapia. Poznań, Instytut Historii UAM
Kubinowski D. (2000): Taniec, choreologia, humanistyka. Poznań, Fundacja Instytutu Choreologii
Kuźmińska O. (2002): Taniec w teorii i praktyce. Poznań, AWF
Popielewska H. (1995): Taniec, rytm, muzyka. Poznań, AWF
Pruszyńska J. Choreoterapia. w: "Twój Styl" 1/ 1999
Tomaszewski W. (1991): Człowiek tańczący. Warszawa, WSiP
Turska I. (1965): W kręgu tańca. Warszawa, Państwowe Wydawnictwo "Iskry"
Turska I. (1983): Krótki zarys historii tańca i baletu. Kraków, PWM.
Turska I. (2000): Spotkanie ze sztuką tańca. Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Turska I. ((1970): Taniec bawi i opowiada. Warszawa, Państwowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: