Metody socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo 11-MSDNP-11-s
Student zna klasyfikacją diagnostyczną, objawy nadpobudliwości psychoruchowej, problematykę pracy z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu. Umie zastosować behawioralne zasady modyfikacji zachowań. Student zna specyfikę metod socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Efekty kształcenia
Student/ka:
- zna klasyfikacją diagnostyczną, objawy nadpobudliwości psychoruchowej,
- zna problematykę pracy z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu,
- umie zastosować behawioralne zasady modyfikacji zachowań,
- zna specyfikę metod socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo,
- zna wskaźniki i uwarunkowania rozpoznawania nadpobudliwości psychoruchowej,
- zna rokowania przy rozpoznaniu występowania nadpobudliwości psychoruchowej,
- podaje statystyczne rozpowszechnienie występowania nadpobudliwości psychoruchowej w społeczeństwie,
- zna zasady wspomagania farmakologicznego funkcjonowania osób z nadpobudliwością psychoruchową,
- potrafi skonstruować plan pracy i scenariusz pracy socjoterapeutycznej z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dzieci z nadpobudliwością psychoruchową,
- rozumie emocjonalne i motywacyjne konsekwencje występowania nadpobudliwości psychoruchowej,
- umie nawiązać współpracę z osobą z nadpobudliwością psychoruchową.
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza
Literatura
Hallowell E. M., Ratey J. J., (2004) W świecie ADHD. Nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Media Rodzina
Kołakowski A., Pisula A., Skotnicka M., Wolańczyk T., Dziecko nadpobudliwe w szkole objawy i systemy pomocy. Centrum CBT
Nartowska H., (1976) Wychowanie dziecka nadpobudliwego. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Skórzewska M., (2003) Dziecko z zespołem deficytu uwagi z nadruchliwością (ADHD). Symptomy diagnostyczne i wybrane metody terapii. Szkołą Specjalna 5/2003
Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka M., (1999) Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Prawie wszystko, co chcielibyście wiedzieć. Książka dla rodziców, nauczycieli i lekarzy. Lublin: BiFolium
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: