Metody socjoterapii w pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy 11-MSDDP-11-s
Student zna podstawowe formy przemocy. Zna czynniki istotne dla oceny następstw przemocy. Zna wybrane metody i formy pracy socjoterapeutycznej. Posiada wiedzę o planowaniu i realizacji programów socjoterapeutycznych dotyczących problemów rozwojowych, wychowawczych, grupowych i osobistych. Umie przygotować scenariusze zajęć socjoterapeutycznych. Umie przeprowadzić zajęcia socjoterapeutyczne.
W cyklu 2022/SL:
Student zna podstawowe formy przemocy. Zna czynniki istotne dla oceny następstw przemocy. Zna wybrane metody i formy pracy socjoterapeutycznej. Posiada wiedzę o planowaniu i realizacji programów socjoterapeutycznych dotyczących problemów rozwojowych, wychowawczych, grupowych i osobistych. Umie przygotować scenariusze zajęć socjoterapeutycznych. Umie przeprowadzić zajęcia socjoterapeutyczne. |
W cyklu 2023/SL:
Student zna podstawowe formy przemocy. Zna czynniki istotne dla oceny następstw przemocy. Zna wybrane metody i formy pracy socjoterapeutycznej. Posiada wiedzę o planowaniu i realizacji programów socjoterapeutycznych dotyczących problemów rozwojowych, wychowawczych, grupowych i osobistych. Umie przygotować scenariusze zajęć socjoterapeutycznych. Umie przeprowadzić zajęcia socjoterapeutyczne. |
W cyklu 2024/SL:
Student zna podstawowe formy przemocy. Zna czynniki istotne dla oceny następstw przemocy. Zna wybrane metody i formy pracy socjoterapeutycznej. Posiada wiedzę o planowaniu i realizacji programów socjoterapeutycznych dotyczących problemów rozwojowych, wychowawczych, grupowych i osobistych. Umie przygotować scenariusze zajęć socjoterapeutycznych. Umie przeprowadzić zajęcia socjoterapeutyczne. |
W cyklu 2025/SL:
Student zna podstawowe formy przemocy. Zna czynniki istotne dla oceny następstw przemocy. Zna wybrane metody i formy pracy socjoterapeutycznej. Posiada wiedzę o planowaniu i realizacji programów socjoterapeutycznych dotyczących problemów rozwojowych, wychowawczych, grupowych i osobistych. Umie przygotować scenariusze zajęć socjoterapeutycznych. Umie przeprowadzić zajęcia socjoterapeutyczne. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Przedstawia i omawia podstawowe formy przemocy oraz czynniki istotne dla oceny jej następstw.
Omawia poszczególne metody i formy pracy socjoterapeutycznej.
Potrafi zaplanować zajęcia socjoterapeutyczne.
Potrafi przeprowadzić zajęcia socjoterapeutyczne.
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą staranności
- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć
- student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dobry plus (+db; 4,5):
- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą starannością i niewielkimi błędami
- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć
- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dobry (db; 4,0):
- student raczej w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy i zrobił to z należytą starannością i kilkoma błędami
- student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć
- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dostateczny plus (+dst; 3,5):
- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając błędy
- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć
- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dostateczny (dst; 3,0):
- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając liczne błędy
- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć
- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
niedostateczny (ndst; 2,0):
- student w terminie przygotował prezentację i projekt grupowy , lecz nie wykazał się należytą starannością popełniając liczne błędy
- student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć
- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
Literatura
Helios, Joanna ;Jedlecka, Wioletta, Przemoc wobec dzieci w rodzinie, Wrocław 2019, dostępne na: https://bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/102730/edition/95689
Jankowiak Barbara, Socjoterapia jako forma pomocy psychoogiczno-pedagogicznej, Wydawnictwo naukowe UAM, Poznań 2016, dostępna na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/Jankowiak_Socjoterapia_dodruk_10_3_2016.pdf
Morawska Danuta, Przemoc wobec dziecka, ORE, dostepne na: file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/danuta-morawska_przemoc-wobec-dziecka_11.pdf
Szczepanik Renata, Jaros Agnieszka, Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, dostępne na file:///C:/Users/ThinkPad/AppData/Local/Temp/Techniki_krotka_wersja.pdf
Wójcik Szymon, Przemoc w rodzinie, zaniedbanie, wiktymizacja pośrednia. Wyniki Ogólnopolskiej diagnozy problemu przemocy wobec dzieci, Dziecko krzywdzone- Teoria, badania praktyka Vol 12, No 3 (2013), dostępne na: http://www.dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/54
Wójcik Szymon, Przemoc fizyczna wobec dzieci, , Dziecko krzywdzone- Teoria, badania praktyka, Vol 11, No 2 (2012), dostępne na: http://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/505
Dodatkowo: Materiały przygotowane przez wykładowcę.
W cyklu 2022/SL:
Helios, Joanna ;Jedlecka, Wioletta, Przemoc wobec dzieci w rodzinie, Wrocław 2019, dostępne na: https://bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/102730/edition/95689 |
W cyklu 2023/SL:
Helios, Joanna ;Jedlecka, Wioletta, Przemoc wobec dzieci w rodzinie, Wrocław 2019, dostępne na: https://bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/102730/edition/95689 |
W cyklu 2024/SL:
Helios, Joanna ;Jedlecka, Wioletta, Przemoc wobec dzieci w rodzinie, Wrocław 2019, dostępne na: https://bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/102730/edition/95689 |
W cyklu 2025/SL:
Helios, Joanna ;Jedlecka, Wioletta, Przemoc wobec dzieci w rodzinie, Wrocław 2019, dostępne na: https://bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/102730/edition/95689 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: