Metody socjoterapii - arteterapia 11-MSA-11-s
Po ukończeniu kursu student/ka:
- posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
- potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych
- potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych
- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku polskim i innym nowożytnym, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi
- posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka:
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk, w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka i jego funkcjonowania, oraz ich nieprawidłowości w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym
ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz ich przemianach, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, w szczególności w zakresie procesów związanych z wybranym modułem specjalnościowym
Kryteria oceniania
Portfolio
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): Na ocenę bardzo dobrą student ma wiedzę i potrafi:
- Student ma wiedzę także o innych technikach i i metodach niż te, omawiane na zajęciach
- Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu tworzenia autorskich konspektów zajęć arteterapeutycznych projektując nietypowe i interdyscyplinarne metody arteterapeutyczne.
dobry plus (+db; 4,5): Na ocenę dobrą student ma wiedzę i potrafi:
- Wymienić i obszernie scharakteryzować specyfikę poszczególnych technik artererapeutycznych w kontekście specyfiki poszczególnych grup docelowych.
- Samodzielnie zaprojektować przebieg warsztatów arteterapeutycznych oraz uzasadnić ich celowość.
dobry (db; 4,0): - Wymienić i obszernie scharakteryzować specyfikę poszczególnych technik artererapeutycznych w kontekście specyfiki poszczególnych grup docelowych.
dostateczny plus (+dst; 3,5): Na ocenę dostateczną plus student ma wiedzę i potrafi:
- wymienić i krótko scharakteryzować znane mu metody techniki arteterapii oraz zastosować je w projektowaniu warsztatów arteterapeutycznych oraz uzasadnić ich celowość.
dostateczny (dst; 3,0): Na ocenę dostateczną student ma wiedzę i potrafi:
- wymienić i krótko scharakteryzować znane mu metody techniki arteterapii oraz zastosować je w projektowaniu warsztatów arteterapeutycznych.
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Literatura zostanie udostępniona przez prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: