Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej i profilaktyczno resocjalizacyjnej 11-MPWW-11-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, a w szczególności działalności resocjalizacyjnej
ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metody
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, w szczególności z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej
Kryteria oceniania
Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia:
Wykład i konwersatorium, Metoda projektu, praca w grupach
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia:
wejściówka, zadanie praktyczne podczas konwersatorium, zaliczenie końcowe
Literatura
1) Cz.Czapów, Wychowanie resocjalizujące, Warszawa 1978.
2) S.Górski , Metodyka resocjalizacji, Warszawa 1985
3) M.Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa 2006.
4) E.J.Konieczna, Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków 2003
5) Z.Ostrihańska, A.Greczuszkin, Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego, Lublin 2000.
6) E.Bieńkowska, Poradnik mediatora, Warszawa 1999.
7) J.Jagieła, Socjoterapia w szkole, Kraków 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: