Metodyka pracy resocjalizacyjnej z dorosłymi 11-MPR-5RK-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Studenta zna metody pracy resocjalizacyjnej z dorosłymi.
Student potrafi zaprojektować interwencje wobec dorosłych.
Student jest przygotowany do praktycznego wykorzystania poznanych metod w pracy resocjalizacyjnej z dorosłymi.
Student zna zasady skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Student przestrzega zasad etycznych w pracy pedagogicznej.
Kryteria oceniania
praca praktyczna w grupach
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze
znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z
licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
Literatura
A. Barczykowska, Zastosowanie Modelu R-N-R w diagnozie resocjalizacyjnej dorosłych sprawców przestępstw – rozwiązania angielskie, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13705/1/SE_34_2015_Agnieszka_Barczykowska.pdf
I.Niewiadomska,J.Chwaszcz, Jak skutecznie zapobiegać karierze przestępczej?, Lublin 2010
Program treningu w zakresie rozpoznawania i krótkiej interwencji, PARPA, http://www.gencat.cat/salut/phepa/units/phepa/pdf/program_treningu_po.pdf
A.Majcherczyk, T.Głowik, Krótkie interwencje wobec skazanych nadużywających substancji psychoaktywnych, „Przegląd więziennictwa polskiego”,2011, nr 70, s.111-138
K.Konaszewski, Poczucie koherencji a style radzenia sobie ze stresem w grupie młodzieży nieprzystosowanej społecznie, „Resocjalizacja Polska”2016, 12, s.163-172
M.Adamski, M.Szutarska, Karty metaforyczne w pomaganiu, http://www.pracownia-psychologiczna.edu.pl/pdf/artykul_karty.pdf
Red.R.Domań, Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreatywność, Klanza, 2006
C.K.Germer, R.D.Siegel, P.R.Fulton, Uważność i psychoterapia, Kraków 2015,s.29-64, 261-276.
M.Williams, D.Penman, Mindfulness, Trening Uważności,Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: