Metodyka pracy resocjalizacyjnej z dorosłymi 11-MPR-5RK-n
Zapoznanie studenta z zagadnieniami wykorzystania modelu RNR w pracy resocjalizacyjnej ze skazanymi, wzmacniania zasobów wewnętrznych i zewnętrznych skazanego, pracy w oparciu o krótkie interwencje w placówkach resocjalizacyjnych, wspierania samoskuteczności i poczucia koherencji, wykorzystania metafory do pracy resocjalizacyjnej oraz treningu uważności w niwelowaniu sytuacji trudnych w zakładach karnych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Studenta zna metody pracy resocjalizacyjnej z dorosłymi.
Student potrafi zaprojektować interwencje wobec dorosłych.
Student jest przygotowany do praktycznego wykorzystania poznanych metod w pracy resocjalizacyjnej z dorosłymi.
Student zna zasady skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Student przestrzega zasad etycznych w pracy pedagogicznej.
Kryteria oceniania
praca praktyczna w grupach
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze
znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z
licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
Literatura
A. Barczykowska, Zastosowanie Modelu R-N-R w diagnozie resocjalizacyjnej dorosłych sprawców przestępstw – rozwiązania angielskie, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13705/1/SE_34_2015_Agnieszka_Barczykowska.pdf
I.Niewiadomska,J.Chwaszcz, Jak skutecznie zapobiegać karierze przestępczej?, Lublin 2010
Program treningu w zakresie rozpoznawania i krótkiej interwencji, PARPA, http://www.gencat.cat/salut/phepa/units/phepa/pdf/program_treningu_po.pdf
A.Majcherczyk, T.Głowik, Krótkie interwencje wobec skazanych nadużywających substancji psychoaktywnych, „Przegląd więziennictwa polskiego”,2011, nr 70, s.111-138
K.Konaszewski, Poczucie koherencji a style radzenia sobie ze stresem w grupie młodzieży nieprzystosowanej społecznie, „Resocjalizacja Polska”2016, 12, s.163-172
M.Adamski, M.Szutarska, Karty metaforyczne w pomaganiu, http://www.pracownia-psychologiczna.edu.pl/pdf/artykul_karty.pdf
Red.R.Domań, Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreatywność, Klanza, 2006
C.K.Germer, R.D.Siegel, P.R.Fulton, Uważność i psychoterapia, Kraków 2015,s.29-64, 261-276.
M.Williams, D.Penman, Mindfulness, Trening Uważności,Warszawa 2014
W cyklu 2022/SL:
A. Barczykowska, Zastosowanie Modelu R-N-R w diagnozie resocjalizacyjnej dorosłych sprawców przestępstw – rozwiązania angielskie, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13705/1/SE_34_2015_Agnieszka_Barczykowska.pdf |
W cyklu 2023/SL:
A. Barczykowska, Zastosowanie Modelu R-N-R w diagnozie resocjalizacyjnej dorosłych sprawców przestępstw – rozwiązania angielskie, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13705/1/SE_34_2015_Agnieszka_Barczykowska.pdf |
W cyklu 2024/SL:
A. Barczykowska, Zastosowanie Modelu R-N-R w diagnozie resocjalizacyjnej dorosłych sprawców przestępstw – rozwiązania angielskie, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13705/1/SE_34_2015_Agnieszka_Barczykowska.pdf |
W cyklu 2025/SL:
A. Barczykowska, Zastosowanie Modelu R-N-R w diagnozie resocjalizacyjnej dorosłych sprawców przestępstw – rozwiązania angielskie, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13705/1/SE_34_2015_Agnieszka_Barczykowska.pdf |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: