Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi 11-MPE-4ZK-s
Zmiany w edukacji dorosłych ostatnich lat, uczenie się przez całe życie, generują konieczność stałego monitorowania stanu i rozwoju tej edukacji. Zajęcie te mają zmotywować studentów do praktycznego zapoznania się w rynkiem usług edukacyjnych dla dorosłych i wszelkimi propozycjami edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej kierowanymi do dorosłych.
Taka diagnoza ma też ułatwić orientację w potencjalnym rynku pracy absolwentów Edukacji dorosłych i zarządzania karierą
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
zna zasady pracy w różnych modelach edukacji dorosłych
umie rozróżnić możliwości edukacyjne dorosłych i stosować odpowiednią do modelu dydaktykę edukacji dorosłych
potrafi scharakteryzować konkretne przykłady miejsc uczenia się ludzi
umie zaplanować pracę w poszczególnych modelach pracy edukacyjnej
kompetentnie łączyć wiedzę, refleksję i umiejętności w pracy edukacyjnej w różnych miejscach edukacji
świadomie potrafi projektować własny rozwój edukacyjny
Kryteria oceniania
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje. Znakomite przygotowanie raportu wybranego przykładu dobrych praktyk w edukacji dorosłych
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje. Bardzo dobre przygotowanie raportu wybranego przykładu dobrych praktyk w edukacji dorosłych
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje. Dobre przygotowanie raportu wybranego przykładu dobrych praktyk w edukacji dorosłych
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje. Słabe przygotowanie raportu wybranego przykładu dobrych praktyk w edukacji dorosłych, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – podstawowa wiedza, umiejętności i kompetencje. Minimalne przygotowanie raportu wybranego przykładu dobrych praktyk w edukacji dorosłych, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje. Brak przygotowania raportu wybranego przykładu dobrych praktyk w edukacji dorosłych albo jego niewłaściwe przygotowanie
Literatura
Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń 2009. rozdz. V, VI, VII.
Malewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław 2010.
Uczymy się przez całe życie. Przewodnik po kształceniu ustawicznym, https://kariera.kozminski.edu.pl/.../Uczymy_sie_przez_cale_zycie_2015_internet.pdf
Materiały udostępniane podczas wizyt w konkretnych instytucjach edukacji dorosłych
EPALE .Pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: