Metodyka pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 11-MPDSS-11-n
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu wspomagania, wspierania dzieci z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz organizacji pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach.
Potrafi scharakteryzować funkcjonowanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie ich mocnych stron i pojawiających się trudności oraz adekwatnie zastosować zalecenia metodyczne.
Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie metody i techniki w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Projekt
Esej
Literatura
• Bogdanowicz, M. (2002). Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk (wybrane fragmenty).
• Franczyk, A., Krajewska K. (2005). Skarbiec nauczyciela terapeuty, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków (wybrane fragmenty).
• Głodkowska J. (red.). (2011). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa (wybrane fragmenty).
• Krauze-Sikorska H., Śmietańska J., Jaskulska S., Czech-Włodarczyk C., Marciniak M. (2020). Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i szkole [w:] Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki (red.) H. Krauze-Sikorska, M. Klichowski, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 245-264.
• Krauze-Sikorska H. (2011). Indywidualizacja w kształceniu – wyzwanie dla współczesnej szkoły [w:] Wybrane problemy psychospołecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju. Profilaktyka – diagnoza – terapia. Nowe perspektywy – nowe wyzwania (red). H. Krauze-Sikorska, K. Kuszak, (wyd. II, rozszerzone). Wydawnictwo Naukowe WSPIA, Poznań, s. 55-73.
• Krauze-Sikorska H. (2011). Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jej implikacje dla ich rozwoju [w:] Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej (red.) H. Sowińska, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 479-534 (rozdz. 16).
https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12848/3/Dziecko%20w%20szkolnej%20rzeczywistosci.pdf
Literatura zostanie udostępniona przez prowadzącego MS Teams i/lub drogą mailową.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: