Metodyka pracy z dzieckiem i rodziną dysfunkcyjną 11-MPDD-11-n
Zakłada się, że student:
wskaże specyficzne cechy rodziny dysfunkcyjnej i zanalizuje istotę jej dysfunkcyjności,
opisze sytuację psychologiczną dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej,
zanalizuje funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym oraz rodziny, w której obecna jest przemoc pod kątem ich dysfunkcyjności,
zaprojektuje działania terapeutyczne skierowane na dziecko z rodziny dysfunkcyjnej, uwzględniając jego indywidualne potrzeby,
zaprojektuje działania interwencyjne i/lub terapeutyczne skierowane na rodzinę dysfunkcyjną, uwzględniając jej specyfikę.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Literatura
Izdebska, J. (2000). Dziecko w rodzinie u progu XXI wieku. Niepokoje i nadzieje. Białystok: Trans Humana
Lisowska, E. (2005). Przemoc wobec dzieci. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie. Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej
Łopatkowa, M. (1976). Jak pracować z dzieckiem i rodziną zagrożoną. Warszawa: WsiP
Pospiszyl, I. (1999). Razem przeciw przemocy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak
Robinson, B., Rhoden, J. (2005). Pomoc psychologiczna dla dzieci alkoholików. Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne PARPA
Wegscheider - Cruse, S. (2000). Nowa szansa. Nadzieja dla rodziny alkoholowej. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: