Motywowanie w rozwoju i kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych 11-MOT-3LOGO-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
Ma pogłębioną wiedzę na temat języka, mowy, mówienia, komunikowania i procesu mówienia oraz potrafi wykorzystać tę wiedzę w praktyce logopedycznej. Ma świadomość , które z powyższych zjawisk i procesów wymagają interwencji logopedycznej
Ma świadomość związków istniejących między komunikacją werbalną a niewerbalną. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do holistycznego podejścia do terapii języka, mowy, mówienia i komunikowania się dziecka z otoczeniem
Zna poszczególne fazy rozwoju języka/mowy/komunikacji dziecka. Potrafi przeprowadzić analizę rozwojową języka/mowy/komunikacji dziecka pod względem prawidłowości i deregulacji w nich występujących
Potrafi określić poziom rozwoju kompetencji językowej i komunikacyjnej dziecka i wprowadzić odpowiednie działania korygujące w ramach tych kompetencji.
Kryteria oceniania
Praca pisemna oceniania wg następujących kryteriów:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Stewart, J, Mosty zamiast murów. Warszawa PWN, 2000
2. Aitchison, J. , Ssak który mówi. Warszawa PWN, 1991
3. Frydrychowicz, S., Komunikacja interpersonalna w szkole – efektywne komunikowanie się nauczyciela z uczniem W: J. Miluska (red.), Psychologia rozwiązywania problemów szkoły. Poznań, Bonami 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: