Modele kompetencyjne w procesach personalnych 11-MK-2DPZ-pw-s
Na zajęciach prezentowane są następujące treści:
Kompetencje zawodowe - opisywanie, ocenianie, rozwój
Tworzenie struktur i modeli kompetencyjnych
Zastosowanie modeli kompetencyjnych w wybranych procesach personalnych
Zarządzanie kompetencjami w organizacjach
Fazy strategii zarządzania kompetencjami pracowników
W cyklu 2021/SZ:
Na zajęciach realizowane są następujące treści: |
W cyklu 2022/SZ:
Na zajęciach realizowane są następujące treści: |
W cyklu 2023/SZ:
Na zajęciach realizowane są następujące treści: |
W cyklu 2024/SZ:
Na zajęciach realizowane są następujące treści: |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Wyjaśnia istotę zarządzania kompetencjami
Zna zastosowanie modelu kompetencyjnego w wybranych procedurach personalnych
Zna i charakteryzuje rodzaje kompetencji
Diagnozuje sposoby zarządzania kompetencjami stosowane we współczesnych organizacjach
Identyfikuje i ocenia czynniki wpływające na sprawność zarządzania kompetencjami we współczesnych organizacjach
Analizuje sposoby doskonalenia zarządzania kompetencjami
Argumentuje swoje zdanie na temat zarządzania kompetencjami w organizacji
Kryteria oceniania
Analiza i interpretacja case study (wnioski ustne na zajęciach) oraz projekt pisemny dotyczący wykorzystania modeli kompetencyjnych w wybranych procesach personalnych współczesnych organizacji.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
HR Business Partner - czasopismo https://hrbusinesspartner.pl/lista-wydan T. Kupczyk, M. Stor, Zarządzanie kompetencjami. Teoria, badania i praktyka biznesowa, Wrocław 2017: https://www.researchgate.net/publication/329243821_Zarzadzanie_kompetencjami_Teoria_badania_i_praktyka_biznesowa
M. A. Pearn, R. S. Kandola, Job Analysis: A manager's guide, wyd. II, Institute od Personnel Management, London 1993.
J. Dudzińska - Głaz, Zarządzanie kompetencjami jako jeden z elementów strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi [w:] Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej (red.) W. Harasim, Warszawa 2012.
Ł. Sienkiewicz, K. Trawińska-Konador, K. Podwójcic, Polityka zarządzania kompetencjami pracowników, Warszawa 2013.
Uniwersalny model kompetencyjny. Podręcznik użytkownika przygotowany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania przy współpracy Competency Institute, Warszawa 2017: https://docplayer.pl/1816641-Uniwersalny-model-kompetencyjny.html
Przewodnik do zarządzania kompetencjami wraz z narzędziami, Podręcznik opracowany w ramach projektu "Model usługi rozwoju strategicznych kompetencji", Gdańsk 2014: https://docplayer.pl/8334226-Przewodnik-kompetencyjny-autorzy.html
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Brak |
W cyklu 2022/SZ:
Brak |
W cyklu 2023/SZ:
Brak |
W cyklu 2024/SZ:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: