Media interaktywne i społecznościowe 11-MIS-4EMTI-s
Opis treści kształcenia:
1) Internet jako przestrzeń edukacyjna (podstawowe pojęcia, usługi internetowe) MIIS_01
2) Pojęcie, klasyfikacja i cechy multimediów (multimedia/nowe media, konwergencja, „inteligencja” nowych mediów, wirtualność, digitalizacja; kształcenie multimedialne, kształcenie zdalne, podręcznik obudowany) MIIS_01
3) projektowanie WWW przy użyciu edytorów graficznych (WYSIWYG), umieszczanie stron na serwerze zdalnym (ftp). MIIS_03; MIIS_04
4) podstawy HTML (struktura dokumentu, znaczniki, formularze, multimedia na WWW) MIIS_02; MIIS_03
5) portale społecznościowe jako element działań rzeczniczych i promocyjnych szkoły (analiza i projektowanie profili) MIIS_01; MIIS_03; MIIS_04
6) multimedialne komponenty internetowe (telewizja interaktywna, radio internetowe, elementy graficzne i wideo na stronach WWW); MIIS_01
7) prezentacje multimedialne MIIS_01; MIIS_04
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- wyjaśni podstawowe pojęcia programowania wizualnego, tj. zmienne, komendy, instrukcje warunkowe, procedury, pętle
- stworzy proste programy (aplikacje interaktywne) oraz animacje przy pomocy narzędzia typu Scratch
- wymieni i opisze cechy oraz edukacyjne funkcje nowych mediów (multimediów, usług internetowych oraz multimedialnych komponentów internetowych, Web 2.0)
- omówi i zastosuje w praktyce zasady tworzenia poprawnych prezentacji multimedialnych
- wymieni i opisze rodzaje gier komputerowych, w tym – gier edukacyjnych oraz aplikacji mobilnych
- wymieni i uzasadni stosowane znaczniki HTML
- omówi i zastosuje zasady tworzenia funkcjonalnych stron internetowych
- wykorzysta podczas tworzenia strony WWW różne techniki projektowe (w tym flash)
- stworzy strony WWW i umieści je na serwerze zdalnym
- stworzy interaktywne Web 2.0 (blog, WebQuest, tożsamość edukacyjną w portalu społecznościowym)
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
(P) sprawdzian ustny wiedzy (kolokwium ustne)
(P) ocena portfolio
Kryteria oceny:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
• DeBolt V. (2005), HTML i CSS, Wydawnictwo MIKOM, Warszawa
• Hopfinger M., Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002
• Levinson P. (2010), Nowe nowe media, WAM, Kraków
• Nielsen J. (2003), Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, HELION, Gliwice
• Robbins J. N. (2008), Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po (X)HTML, CSS i grafice, HELION, Gliwice
• Sokół M. (2006), ABC języka HTML i XHTML, Helion, Gliwice
• Williams R., Tollet J. (2004), Projektowanie stron WWW. Jak to zrobić?, HELION, Gliwice
• http://kurshtml.boo.pl
• Austin T, Doust R., Projektowanie dla nowych mediów, PWN, Warszawa, 2007.
• Duarte N., Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji, Helion, Gliwice, 2011.
• Lenar P., Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych, Helion, Gliwice, 2011.
• Gorzędowska K., Inny wymiar prezentacji, „IT w edukacji”, Październik-Grudzień 2013, http://www.itwedukacji.pl/wydania/pazdziernik---grudzien-2013/art,401,inny-wymiar-prezentacji.html
• Podręcznik PowerPoint i Impress, http://www.czn.uj.edu.pl/moodle/mod/book/view.php?id=13035
• https://www.zondle.com/publicPagesv2/?page=Support.aspx
• http://learningapps.org/createApp.php
• Sysło M., Edukacja informatyczna w nowej podstawie programowej, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/141/Edukacja+informatyczna+w+nowej+podstawie+programowej+-+Maciej+M.+Sys%C5%82o.pdf
• Szlagor P., Scratch 2.0 - Programowanie wizualne. Przewodnik po Scratchu dla każdego, 2015, https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZW5hdWN6YW5pZS5jb218bm93b2N6ZXNuZXxneDozYTJlYjgyNzE2MTE3MGEx
• Szlagor P., Scratch – programowanie wizualne dla każdego, http://scratched.gse.harvard.edu/sites/default/files/scratch%20v20130208.pdf
• Vinayakumar R., Learning computational thinking with scratch programming, June 19, 2014, http://scratched.gse.harvard.edu/sites/default/files/Computational%20thinking%20with%20scratch.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: