Metodyka edukacji technicznej i nowych mediów 11-MET-1WNS-s
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów / studentek z podstawowymi obszarami metodyki zajęć technicznych i nowych mediów oraz kompetencji w zakresie przygotowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem mediów cyfrowych. Wskazane zostaną sposoby wykorzystywania naturalnej aktywności dzieci do zabaw technicznych (nowych mediów) i manipulacyjnych w kształtowaniu manualnej sprawności ruchowej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zagadnienia metodyczne przygotowujące studentów do prowadzenia zajęć z edukacji technicznej i nowych mediów na poziomie edukacji: przedszkolnej, wczesnoszkolnej
Proces technologiczny – podstawowe pojęcia, zasady projektowana procesu technologicznego, ocena prawidłowości technologicznej zadania technicznego w odniesieniu do zastosowanych materiałów i narzędzi
Zasady BHP w pracy z dziećmi
Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania technologii wykonawczych w prowadzeniu zajęć z edukacji technicznej, w oparciu o własne doświadczenie studenta w rozwiązywaniu zagadnień technicznych
Wprowadzanie dziecka w świat techniki i nowych mediów. Podstawowa wiedza i umiejętności techniczne dziecka dotyczące obszaru życia codziennego
Edukacja techniczna jako forma socjalizacji dziecka. Zadania techniczne jako element realizacji projektów interdyscyplinarnych i forma pracy na rzecz środowiska
Kryteria oceniania
5.0 – znakomite zaangażowanie, aktywność, sumienność, umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy lub talent artystyczny.
4.5 – zaangażowanie, bardzo dobra wiedza, umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
4.0 – dobra wiedza, umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności wykorzystania wiedzy ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – niepełne zaangażowanie, niesatysfakcjonująca sumienność i motywacja do pracy, wystarczająca wiedza, umiejętności wykorzystania wiedzy są niepełne i zawierają błędy
2.0 – niezadowalająca wiedza oraz poziom umiejętności jej zastosowania
Literatura
Furmanek W., Jutro edukacji technicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007
Kazberuk J., Nauczanie pracy techniki w klasach I – III, WSiP, Warszawa 1990
Kozielska M., Edukacja techniczna w kontekście współczesnych koncepcji uczenia się i technologii informacyjnych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012
Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej
Klus-Stańska D., (Anty)edukacja wczesnoszkolna, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: