Media w edukacji i terapii 11-MET-11-n
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Zdefiniuje i dokona analizy mediów z uwzględnieniem skutków ich globalizacji K_W01; K_W06; K_W09; K_W12; K_K01; K_K07; K_U01; K_U03; K_U05;
Scharakteryzuje możliwości użytkowania mediów przez nauczycieli i dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym K_U01; K_U02; K_U03;
Zanalizuje pozytywne i negatywne konsekwencje użytkowania nowych mediów przez dzieci, wskaże na sposoby zapobiegania negatywnemu wpływowi nowych mediów na rozwój, funkcjonowanie i zachowanie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym K_W12; K_W06; K_U01; K_U05;
Krytycznie przeanalizuje przekazy medialne i nowomedialne, wskaże cechy, które powinien on zawierać, aby stanowił wartościową i interesującą propozycję dla dzieci i uczniów edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb K_W17; K_U02; K_U09; K_U12; K_K01; K_K04
Stworzy projekt edukacyjny wykorzystujący nowe technologie medialne w procesie edukacyjnym z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci K_W05; K_W06; K_W09; K_U02; K_U09;
Podejmie działania profilaktyczne w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom użytkowania nowych mediów przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym K_U09; K_U12; K_K03;
W sposób świadomy wykorzysta media w pracy wychowawczej i procesie wprowadzania dziecka, w tym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w użytkowanie nowych mediów K_W12; K_K04; K_K01; K_K08; K_U14;
Kryteria oceniania
Projekt
Prezentacja multimedialna
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
‒ Walter, N., Pyżalski, J., Iwanicka A., Michniuk, A., Barwicka, A., Kąkolewicz, M., Sikorska, J., Media cyfrowe a edukacja dziecka, [w:] M. Klichowski, H. Krauze-Sikorska, Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2020
‒ Pyżalski J., Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012
‒ Sikorska J. Microsoft Kinect i jego zastosowanie w hybrydowym modelu uczenia się/nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym [w:] Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, H. Krauze-Sikorska, M. Kilichowski (red.), Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2017
‒ Sikorska J. Minecraft jako przykład gry komputerowej rozwijającej inteligencje wielorakie dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym [w:] Edukacyjne i społeczne wyzwania rzeczywistości cyfrowej, A. Iwanicka (red.), Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2017
Literatura zostanie udostępniona przez prowadzącego za pomocą MS Teams lub poczty uniwersyteckiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: