Media w edukacji elementarnej i językowej 11-MEJ-11-s
Pojęcie nowych technologii, technologii informacyjnych, mediów cyfrowych, edukacji zdalnej
Efektywność stosowania technologii informacyjnych i edukacji zdalnej w edukacji elementarnej i językowej
Technologie informacyjne jako część warsztatu pracy nauczyciela: komunikowanie zapośredniczone z różnymi podmiotami (rodzicami, uczniami, podmiotami współpracującymi ze szkołą); e-learning
Tworzenie prezentacji multimedialnych, projektowanie plakatów edukacyjnych z wykorzystaniem technologii cyfrowych oraz edytowanie dokumentów elektronicznych
Wykorzystywanie narzędzi cyfrowych w edukacji elementarnej i językowej: analiza aplikacji cyfrowych, stron www do nauczania języków obcych, elektronicznych podręczników, tematycznych kanałów YT i cyfrowych tutoriali
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
student omówi efektywność stosowania mediów cyfrowych w edukacji i pracy nauczyciela edukacji elementarnej i językowej;
zaprojektuje zajęcia z wykorzystaniem nowych technologii;
stworzy prezentację multimedialną przy zachowaniu zasad jej prawidłowego tworzenia dla różnych grup odbiorców, będzie potrafił edytować dokument elektroniczny;
dokona charakterystyki założeń komunikacji zapośredniczonej (CMC) dla różnych podmiotów: rodziców, uczniów, podmiotów współpracujących ze szkołą
Omówi narzędzia cyfrowe, które można wykorzystać w edukacji elementarnej i językowej
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0).
Literatura
Batorski, D. (2015). Technologie i media w domach i życiu Polaków. W: J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna 2015: Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, ss. 355-377
EU Kids Online, raporty: http://www.lse.ac.uk/media-and-communications/research/research-projects/eu-kids-online/reports-and-findings,
Holloway, D., Green, L., Livingstone, S. (2013). Zero to eight. Young children in their internet use. LSE, London: EU Kind Online, http://eprints.lse.ac.uk/52630/1/Zero_to_eight.pdf
Iwanicka, A. (2020). Cyfrowy świat dzieci we współczesnym wieku szkolnym. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Plebańska, M. (2011). E-learning. Tajniki edukacji na odległość. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19 Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Łódź: EduAkcja.
Pyżalski, J., Zdrodowska, A., Tomczyk, Ł. (2019). Polskie badania EU Kids Online 2018. Najważniejsze wyniki i wnioski, Warszawa: Fundacja Orange
Tanaś, M. (red.) (2016). Nastolatki 3.0. NASK, Warszawa: NASK.
Tanaś, M., Galanciak, S. (red.) (2020). Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Walter, N. (2018), Szkoła jako przestrzeń inkubacji aktywności cyfrowej nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Problemy wczesnej edukacji, 41(2), s. 20-27
Walter, N., Pyżalski, J., Iwanicka A., Michniuk, A., Barwicka, A., Kąkolewicz, M., Sikorska, J. (2020), Media cyfrowe a edukacja dziecka, (w) M. Klichowski, H. Krauze-Sikorska, Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: