Media w edukacji elementarnej 11-MEE-11-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
MEE_01 scharakteryzuje media (środki dydaktyczne) – media audialne, drukowane, audiowizualne oraz multimedia K_W01
MEE_02 wymieni i opisze funkcje i zadania mediów oraz pedagogiki i edukacji medialnej K_W01; K_W13, K_W14
MEE_03 omówi mechanizmy oddziaływania mediów z uwzględnieniem wieku dziecka K_W05; KW_07; K_W15; K_U03
MEE_04 wskaże i uzasadni możliwości zastosowania edukacyjnego różnych rodzajów mediów K_W10; K_W15; K_W16
MEE_05 dokona analizy i stworzy raport na temat wybranego komunikatu medialnego dla dzieci K_U01; K_U02; K_U05; K_U06
MEPW_06 posiada gotowość wejścia w relacje interpersonalne z innymi studentami K_U13
MEPW_07 posiada umiejętność kulturalnego uczestnictwa w dyskusji K_U07; K_U08
Kryteria oceniania
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Lemish D., Dzieci i telewizja. Perspektywa globalna, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008
• Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010
• Mrozowski M., Media masowe, ASPRA JR, Warszawa 2001
• Sikorska J. Microsoft Kinect i jego zastosowanie w hybrydowym modelu uczenia się/nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym [w:] Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa, H. Krauze-Sikorska, M. Kilichowski (red.), Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2017
• Strykowski W.(red.), Media a edukacja, t. I,II, III, Wyd. eMPi2, Poznań 2000
• Szubielska M., Uwaga i rozumienie w odbiorze przekazu audiowizualnego przez dzieci, w: P. Francuz (red.), Psychologiczne aspekty odbioru telewizji, TN KUL, Lublin 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: