Lokalne środowiska wychowawcze dziecka 11-LSWD-2PPW-pw-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Definiuje pojęcia związane ze środowiskami lokalnymi i lokalnością oraz prezentuje charakterystyki poszczególnych lokalnych środowisk wychowawczych - K_W02
Charakteryzuje funkcje wychowawcze najważniejszych środowisk aktywności życiowej człowieka- K_W02, K_W03, K_W04
Dokonuje analiz mikrośrodowisk wychowawczych,
ze szczególnym uwzględnieniem występujących w nich sytuacji problemowych-K_W04, K_U01, K_U06
Projektuje rozwiązania minimalizujące zagrożenia
w lokalnych środowiskach wychowawczych- K_W02, K_U01, K_U02, K_U03, K_U06, K_K02, K_K03
Potrafi omówić wpływ procesu globalizacji na funkcjonowanie lokalnych środowisk wychowawczych- K_W01, K_W03
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
- test przeprowadzony w formie zdalnej
Esej
Prezentacja multimedialna
Dyskusja podczas zajęć
Praca pisemna
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Literatura
Brągiel J., Matyjas B., Segiet K., Dzieciństwo – w stronę poznania, zrozumienia i zmiany, Poznań 2019
Matysiak-Błaszczyk A., Modrzewski J., Kondycja i destrukcja funkcji socjalizacyjnej wiejskich społeczności lokalnych, „Pedagogika Społeczna” 2019, nr 3 (73)
[online] http://pedagogikaspoleczna.com/wp-content/uploads/2020/01/PS32019-249-270.pdf
Matysiak – Błaszczyk A., Słupska- Kwiatkowska K., Środowisko w perspektywie socjologiczno- pedagogicznej, [w:] K. Segiet, K. Słupska- Kwiatkowska (red.), Animacja środowiska a edukacja i wychowanie na potrzeby jutra, Gniezno 2010
Matysiak-Błaszczyk A., Włodarczyk E., Modrzewski J., Środowiska uczestnictwa społecznego jednostek i grup (doświadczenia socjalizacyjne i biograficzne), Poznań 2018
Modrzewski J., Socjopedagogika – studia – szkice – refleksje – wspomnienia, Poznań 2016 [online] https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/21658/1/Modrzewski_J_Socjopedagogika_
2016 _RC.pdf
Sroczyński W., Środowisko wychowawcze – zarys problemu, „Kultura i Edukacja” 2008, nr 2 [online] http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Kultura_i_Edukacja/Kultura_i_Edukacja-r2008-t n2/
Kultura_i_Edukacja-r2008-t-n2-s26-47/Kultura_i_Edukacja-r2008-t-n2-s26-47.pdf
Winiarski M., Rodzina – szkoła – środowisko, Warszawa 2000
Włodarczyk E., Miejskie przestrzenie w ich funkcji socjalizacyjnej i deprawacyjnej, (w:) J. Modrzewski, A. Matysiak-Błaszczyk, E. Włodarczyk (red. nauk.), Środowiska uczestnictwa społecznego jednostek, kategorii i grup (doświadczenia socjalizacyjne i biograficzne), Poznań 2018 [online] https://repozytorium.amu.edu.pl/handle/10593/25955
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: