Język niemiecki - wymowa 11-JNW-55-s
Ćwiczeia oddechowe w celu utrwalenia oddechu przeponowo-żebrowego. Po ćwiczeniach oddechowych ćwiczenia głosowe, artykulacyjne i koartykulacyjne w wyrazach i zdaniach. Ćwiczenia poprawnegp czytania z prawidłowym akcentem wyrazowym i zdaniowym, Ćwiczenia dykcyjne, ćwiczenie niemieckich nawyków artykulacyjnych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Zna i prawidłowo stosuje zasady poprawnej artykulacji, akcentu wyrazowego i zdaniowego
Potrafi skorygować własne i cudze błędy w wypowiedziach ustnych
Wykorzystuje poznane techniki nauczania wymowy na lekcjach
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Urrsula Hirschfeld, Kerstin Reinke, Eberhard Stock „Phonothek intensiv – Aussprachetraining“ Langenscheidt, Berlin und München 2007
Heinz Fiukowski „Sprecherzieherisches Elementarwörterbuch“ Niemeyer Tübingen 2004
Dieling, Helga / Hirschfeld, Ursula: Phonetik lehren und lernen, Langenscheidt Verlag, Berlin, 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: