Język niemiecki - wymowa 11-JNW-15-s
ćwiczenia zorientowane na produktywną oraz receptywną umiejętność posługiwania się językiem niemieckim z uwzględnieniem zasad wypływających z poszczególnych praw fonetycznych bądź fonologicznych. Po analizie poszczególnych dźwięków języka niemieckiego studenci poznają zasady transkrypcji fonetycznej.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
student zna system fonetyczny j. niemieckiego,
zna budowę aparatu artykulacyjneo
identyfikuje, odróżnia i realizuje fonemy j. niemieckiego opisuje za pomocą terminów metajęzyka fonemy j. niemieckiego
zna symbole transkrypcji fonetycznej
czyta poprawnie teksty w języku niemieckim
Kryteria oceniania
bieżące przygotowanie do zajęć, ustne zaliczenie przerobionych partii materiału
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Morciniec N/ Prędota S., 1994 Podręcznik wymowy niemieckiej
Tertel, R. K., 1989. Wymowa niemiecka. Wiedza Powszechna
Rausch, I.,/ Rausch, R., 1995. Deutsche Phonetik für Ausländer. Langenscheidt
Stock, E., 1996. Deutsche Intonation. Langenscheidt
Stock, E., 1996. Phonetik der deutschen Sprache. Langenscheidt
Dieling, H.: 1992. Phonetik im Fremdsprachenunterricht Deutsch . München
Dieling, H. / Hirschfeld, U.: 1995. Phonetik lehren und lernen. Goethe-Institut Langenscheidt
8DUDEN Band 6 / 1990. Aussprachewörterbuch. Dudenverlag
Hirschfeld, U.: 1992. Einführung in die deutsche Phonetik. Videokurs. Berlin / München.
Hirschfeld, U. / Reinke, K., 1998. Simsalabim. Übungskurs zur deutschen Phonetik. (Video, Kassette, Arbeitsbuch). Goethe-Institut / Langenscheidt
Cauneau, I., 1992. Hören – Brummen – Sprechen. Angewandte Phonetik im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Klett
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: