Język niemiecki - sprawności zintegrowane 11-JNSZ-55-s
W ramach przedmiotu: Język niemiecki - sprawności zintegrowane, studenci pracują nad rozwijaniem kompetencji językowych pracując z tekstami o różnorodnej tematyce rozszerzając przy tym słownictwo, ćwiczą strukturę wypowiedzi ustnych i pisemnych, poprzez nagrania zaznajamiają się ze specyfiką języka mówionego, poszerzają umiejętności gramatyczne oraz doskonalą wymowę
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Jest zdolny do komunikowania się w j. niemieckim; uzyskuje i udziela informacji, relacjonuje wydarzenia, negocjuje, opisuje ludzi i zjawiska, wyraża opinie, argumentuje, bierze udział w dyskusji, podejmuje pracę w grupie
Potrafi pisać różne rodzaje tekstów w j. niemieckim; stosuje odpowiedni rejestr i słownictwo
Czyta ze zrozumieniem teksty literackie, użytkowe, informacyjne
Słucha ze zrozumieniem różne rodzaje tekstów
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, egzamin ustny, test
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0).
Literatura
- Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, „Aspekte” Langenscheidt, Berlin 2010
- Giorgio Motta “Grammatik direkt” LektorKlett, Poznań 2008
- Michaela Perlmann – Balme, Susanne Schwalb, Dörte Weers “EM neu Brückenkurs”, „EM neu Hauptkurs”, „EM neu Abschlusskurs” Hueber –Verlag Ismaning 2008
„Aspekte neu“ Klett-Langenscheidt München 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: