Język niemiecki - sprawności zintegrowane 11-JNSZ-45-s
W ramach przedmiotu: Język niemiecki - sprawności zintegrowane, studenci pracują nad rozwijaniem kompetencji językowych pracując z tekstami o różnorodnej tematyce rozszerzając przy tym słownictwo, ćwiczą strukturę wypowiedzi ustnych i pisemnych, poprzez nagrania zaznajamiają się ze specyfiką języka mówionego, poszerzają umiejętności gramatyczne oraz doskonalą wymowę
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po skończeniu cyklu student jest zdolny do komunikowania się w j. niemieckim; uzyskuje i udziela informacji, relacjonuje wydarzenia, negocjuje, opisuje ludzi i zjawiska
Wyraża opinie, argumentuje, bierze udział w dyskusji,
Potrafi pisać różne rodzaje tekstów w j. niemieckim; stosuje odpowiedni rejestr i słownictwo, słucha ze zrozumieniem różne rodzaje tekstów,
Zna i prawidłowo stosuje słownictwo z zakresu różnorodnych kręgów tematycznych.Potrafi skorygować własne i cudze błędy w wypowiedziach ustnych i pisemnych
Kryteria oceniania
Test, kolokwium ustne
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Dreyer – Schmidt, „Lehr – und Übungsbuch der deutsche Grammatik” Verlag für Deutsch, Ismaning 2001
Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, „Aspekte neu” Langenscheidt, Berlin 2016
Giorgio Motta “Grammatik direkt” LektorKlett, Poznań 2008
dodatkowe materiały własne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: