Język niemiecki - sprawności zintegrowane 11-JNSZ-15-s
W ramach przedmiotu: Język niemiecki - sprawności zintegrowane, studenci pracują nad rozwijaniem kompetencji językowych pracując z tekstami o różnorodnej tematyce rozszerzając przy tym słownictwo, ćwiczą strukturę wypowiedzi ustnych i pisemnych, poprzez nagrania zaznajamiają się ze specyfiką języka mówionego, poszerzają umiejętności gramatyczne oraz doskonalą wymowę
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po skończeniu cyklu student jest zdolny do komunikowania się w j. niemieckim; uzyskuje i udziela informacji, relacjonuje wydarzenia, negocjuje, opisuje ludzi i zjawiska
Wyraża opinie, argumentuje, bierze udział w dyskusji,
Potrafi pisać różne rodzaje tekstów w j. niemieckim; stosuje odpowiedni rejestr i słownictwo, słucha ze zrozumieniem różne rodzaje tekstów,
Zna i prawidłowo stosuje słownictwo z zakresu różnorodnych kręgów tematycznych.Potrafi skorygować własne i cudze błędy w wypowiedziach ustnych i pisemnych
Kryteria oceniania
Ocenianie formujące:test pisemny, odpowiedź ustna
Ocenianie podsumowujące; test zaliczeniowy,
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Stanisław Bęza „Repetytorium języka niemieckiego” PWN Warszawa 1998
Dreyer – Schmidt, „Lehr – und Übungsbuch der deutsche Grammatik” Verlag für Deutsch, Ismaning 2001
Norbert Morciniec, Stanisław Prędota “Podręcznik wymowy niemieckiej” PWN Warszawa 1994
Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, „Aspekte” Langenscheidt, Berlin 2010
Giorgio Motta “Grammatik direkt” LektorKlett, Poznań 2008
dodatkowe materiały własne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: