Język niemiecki - gramatyka 11-JNG-15-s
rozwijanie kompetencji gramatycznej rozumianej jako umiejętność produkcji i recepcji określonych struktur gramatycznych w komunikacji językowej
generowanie określonych struktur gramatycznych
realizowanie wzorców gramatycznych w oparciu o wzorce określonych działań językowych oraz tekstów
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
student ma uporządkowaną, podstawową terminologię konieczną do opisu różnych aspektów gramatyki języka niemieckiego
ma świadomość złożoności języka i jego struktury ze szczególnym uwzględnieniem struktur gramatycznych oraz opisuje kontrasty występujące między językami niemieckim i polskim
Kryteria oceniania
Metody formujące:test
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik
Ferenbach,Magda/Schüßler,Ingrid: Wörter zur Wahl
Buscha/Freudenberg-Findeisen...:Grammatik in Feldern
Hall,Karin/Scheiner, Barbara: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene
Bęza: Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: