Język angielski - wymowa 11-JAW-35-s
Zajęcia koncentrują się na powtórzeniu systemu angielskich spółgłosek i samogłosek oraz dalszym rozwijaniu świadomości różnic pomiędzy dźwiękami polskimi a angielskimi. Celem kursu jest zapoznanie studentów z różnymi wzorami intonacyjnymi, akcentami oraz rytmem w zdaniu, a także rozwijanie umiejętności ich użycia w zależności od kontekstu. Zajęcia pomagają w ćwiczeniu płynności oraz poprawności podczas mówienia, przygotowują studentów do przedstawienia dłuższych wypowiedzi. Obejmują także rozwój i doskonalenie strategii efektywnego słuchania autentycznych nagrań i świadomego wykorzystania znajomości dźwięków i intonacji angielskiej w przyszłej pracy nauczycielskiej na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi tworzyć złożone wypowiedzi ustne na poziomie średnio-zaawansowanym, wykorzystując poznane wzory intonacyjne oraz dźwięki; efektywnie komunikuje się w codziennych sytuacjach oraz w sferze zawodowej; krytycznie analizuje i interpretuje nagrania audio dotyczące codzienności oraz bardziej abstrakcyjnych obszarów życia i sfery zawodowej; tworzy płynne, logiczne, lecz złożone wypowiedzi ustne w języku standardowym; samodzielnie planuje, tworzy i modyfikuje te wypowiedzi; stosuje odpowiednią artykulację dźwięków, akcent wyrazowy oraz podstawowe i bardziej złożone wzory intonacyjne w wypowiedziach ustnych; doskonali umiejętność analizy i rozumienia złożonych wypowiedzi ustnych; stosuje strategie komunikacyjne; używa poprawnej wymowy angielskiej w imitacji i odtwarzaniu treści związanych z życiem codziennym i zawodowym;
potrafi przeprowadzić refleksję nad własnym procesem uczenia się oraz samodzielnie dostosowywać odpowiednie strategie.
Kryteria oceniania
Dialogi, odgrywanie ról, imitacja dźwięków i wzorów intonacyjnych, głośne czytanie, streszczenie usłyszanej wypowiedzi, prezentacja ustna.
5 doskonała wiedza, umiejętności, kompetencje
4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje
4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje
3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami
2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje
Literatura
Bradford, B.(1992) Intonation in Context. CUP
Brazil, D. Pronunciation for Advanced Learners, CUP
Ponsonby, M., 1990. How Now, Brown Cow. Prentice Hall.
Roach, P. 2009. English Phonetics and Phonology, CUP
Wells J., 2000. English Pronouncing Dictionary, Longman.
Hancock M., 2003. English Pronunciation in Use CUP 2003
Sawala, K. Szczegóła, T. Jankowski, M., Weckwerth, J. 2011.Say it right: Multimedialny kurs wymowy języka angielskiego. Oficyna Wydawnicza Atena: Poznań
Vaughan-Rees M. 1994. Rhymes and Rhythm. Macmillan Publishers Ltd.
Vaughan-Rees M.,2003. Test Your: Pronunciation, Penguin English Guides, Pearson Education Limited.
Hancock, M. 2003. English Pronunciation in Use. Intermediate. Cambridge: CUP
Mańkowska, A., Nowacka, M., Kłoczowska, M. How much wood would a woodchuck chuck. WSLiZ.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: