Język angielski - sprawności zintegrowane 11-JASZ-55-s
Zajęcia „Sprawności zintegrowane” są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych przyszłego nauczyciela poprzez:
- powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, szkoła, studia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią .
- utrwalanie słownictwa potrzebnego do nauczania dzieci języka angielskiego
- trening strategii efektywnego słuchania – zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywania potrzebnych szczegółów, domyślania się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi .
- trening strategii efektywnego czytania – zrozumienia ogólnego sensu tekstu, wychwytywania potrzebnych szczegółów, domyślania się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich.
- ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowania, pytania o pozwolenie, skargi, itp.
- opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego.
- dalsze opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych.
- w czasie zajęć studenci przygotowują się do egzaminu ustnego i pisemnego na poziomie B2 ćwicząc typy zadań egzaminacyjnych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym.
Potrafi w sposób precyzyjny, płynny i poprawny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na poziomie B2 (CEFR), na tematy życia codziennego, sprawy społeczne i dotyczące wychowania dzieci.
Potrafi czytać i rozumieć zaawansowane teksty w języku angielskim (poziom B2 CEFR) oraz wykłady czy pogadanki na tym samym poziomie, również obejmujące tematy społeczne, edukacyjne i psychologiczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
Kryteria oceniania
Testy, kartkówki, ustne prezentacje, dialogi. Minimum zaliczeniowe to 60 % punktów za test bądź dst za wypowiedź ustną.
W sumie średnia z testów powinna wynosić 60% aby uzyskać ocenę pozytywną. Testy sprawdzają znajomość słownictwa przerabianego w czasie kursu, a także umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów w języku angielskim.
W czasie wypowiedzi ustnej oceniana jest poprawność gramatyczna i leksykalna, komunikatywność i płynność wypowiedzi, a także konstrukcja wypowiedzi (spójność ).
Dopuszcza się 2 nieobecności w ciągu semestru niezależnie od powodu.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Frances Eales, Steve Oakes,”Speakuot” – upperintermediate, 2nd edition,Pearson, 2018
M. McCarthy, F. O’Dell: English Vocabulary In Use, Cambridge University Press
http://kidshealth.org – wybrane artykuły
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: