Język angielski - sprawności zintegrowane 11-JASZ-45-s
Zajęcia są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych poprzez:
- powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią .
- trening strategii efektywnego słuchania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi .
- trening strategii efektywnego czytania – zrozumieniu ogólnego sensu tekstu, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich.
- ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowanie, pytania o pozwolenie, skargi, itp.
- opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego.
- opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2020/SL: |
Efekty kształcenia
Student wykazuje się znajomością języka angielskiego na poziomie min.B2 (lub B2+) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: „rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeżeli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi dotyczące wielu tematów oraz wyrażać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji” (ESOKJ). Student zna różnorodne strategie konieczne do poszerzania swojej wiedzy językowej, rozumie konieczność ustawicznego uczenia się i samodzielnej pracy nad językiem.
Kryteria oceniania
Metody oceniania: testy, kartkówki, ustne prezentacje, dialogi.
Kryteria oceniania:
5 znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje
4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje
4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje
3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami
2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje
Literatura
Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook on-line, Pearson, 2015
McCarthy, M. & F.O’Dell. “English Vocabulary in Use” – upper-intermediate, CUP
Vince, M. with P.Emmerson. “First Certificate Language Practice”, Macmillan
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: