Język angielski - sprawności zintegrowane 11-JASZ-15-s
Zajęcia są poświęcone powtórzeniu i udoskonaleniu różnych aspektów języka (słownictwo, gramatyka, funkcje językowe) potrzebnych do wyrażania różnorodnych treści i opinii; na treningu strategii efektywnego słuchania i czytania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, a także na ćwiczeniu strategii komunikacyjnych np. negocjowaniu znaczenia czy wyrażaniu prośby o powtórzenie. Dodatkowo zajęcia obejmują zadania związane z poszerzaniem słownictwa dotyczącego życia codziennego (zainteresowanie, ważne wydarzenia, opisywanie i porównywanie miejsc zamieszkania) oraz tematów związanych z edukacją. Studenci ćwiczą wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgadzania i nie zgadzania się, opisu, opinii, pytania o pozwolenie, skarg. Prowadzone są ćwiczenia poszerzające słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem dziecka oraz przedszkolem i klasą.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi zrozumieć wypowiedzi i samodzielnie wypowiadać się
na tematy związane z życiem prywatnym, szkołą, uczelnią; potrafi zrozumieć ogólny tok dłuższych wypowiedzi i wystąpień na znane tematy, gdy są formułowane niezbyt trudnym językiem; potrafi zrozumieć główne tezy złożonych wypowiedzi na różne tematy; potrafi zrozumieć dyskusję prowadzoną przez rodzimych użytkowników języka w znanym obszarze tematycznym; potrafi wypowiadać się na tematy związane z najbliższym otoczeniem, opisywać ludzi , miejsca i przedmioty; potrafi prowadzić dłuższe konwersacje na ogólne tematy, wyrażając własną opinię; potrafi prowadzić spontaniczną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka; potrafi wyrażać pragnienia i zamierzenia; potrafi wyrażać emocje w określonych sytuacjach życiowych i pytać o nie innych; potrafi prowadzić niezbyt skomplikowaną rozmowę telefoniczną; potrafi opowiadać o bieżących wydarzeniach i swoich zainteresowaniach.
Kryteria oceniania
Testy słownictwa, wypowiedzi ustne, ustne streszczenia, testy na słuchanie, testy z czytania, odgrywanie ról, dyskusja, ustne opowiadanie, kolokwium końcowe.
5 doskonała wiedza, umiejętności, kompetencje
4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje
4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje
3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami
2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje
Literatura
Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook on-line, Pearson, 2015
McCarthy, M., O’Dell, F. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. CUP
Redman, S. 1997. English Vocabulary in Use. Pre-intermediate and intermediate. Cambridge: CUP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: