Język angielski - gramatyka 11-JAG-55-s
Zajęcia są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych poprzez:
- powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią .
- trening strategii efektywnego słuchania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi .
- trening strategii efektywnego czytania – zrozumieniu ogólnego sensu tekstu, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich.
- ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowanie, pytania o pozwolenie, skargi, itp.
- opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego.
- opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Student(ka):
Potrafi zastosować nabytą wiedzę i wypowiadać się ustnie lub na piśmie w sposób poprawny gramatycznie.
Potrafi samodzielnie poprawić błędy u siebie i u innych.
Zdaje sobie sprawę, że swoje umiejętności należy nieustannie pogłębiać i udoskonalać. Wie, gdzie szukać potrzebnej wiedzy.
Potrafi samodzielnie przekazać nabytą wiedzę innym.
Kryteria oceniania
Testy pisemne, kolokwia ustne.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0).
Literatura
Folley, M., . Hall. My Grammar Lab. Intermediate. Pearson Education, 2011.
Evans, V., J. Dooley. Grammarway3. Express Publishing, 2013.
Hamp-Lyons, L, B. Heasley. Study Writing. Cambridge: CUP. 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: