Introduction to Psychology 11-IP-11-a
1: Introduction to psychology, a historical view.
2: Lifespan development. Life tasks, developmental crisis of a child and adolescent.
3: Lifespan development of an adult.
4: Development of social abilities. The role of cognitive, emotional, motivational and moral processes.
5: Social communication – tasks, boundaries, factors, social support.
6: Introduction to the most popular issues of social psychology.
7: Stereotypes and schemes in our everyday life. Discussion and workshop.
8: Attribution processes – discussion and workshop.
9: The phenomenon of cognitive dissonance, social attitude and conformism.
10: Social abilities – workshop.
11: Cognitive psychology – perception, attention, memory, language. Influence of emotions and motivation.
12: Psychology of health – introduction.
13: Psychological health challenges: burnout, PTSD and others.
14: Clinical Psychology. Main challenges of diagnosis, therapy and life with illness.
15: Summary of lectures and workshops.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Assessment method: discussion, group works, final paper and attendance.
The student may receive the following grades: very good (5,0), good (4,0), satisfactory (3,0), unsatisfactory (2,0).
Literatura
E. Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Ackert, Samuel R. Sommers, Social Psychology, 2016
Denise Boyd, Helen Bee, Lifespan Development, 2017
James W. Kalat, Introduction to Psychology, 2013
Teacher resources – articles, questionnaires, workshop materials
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: