Higiena zdrowia, promocja zdrowia, dietetyka 11-HZ-11-s
Znaczenie balansu w życiu człowieka, salutogeneza, Transkulturowa Psychoterapia Pozytywna (ciało, relacje, praca, duchowość).
Zaburzenia odżywania w grupie dzieci i młodzieży – anoreksja, bulimia, jedzenie, niekontrolowane obiadanie. Przyczyny, przebieg, podstawowe wytyczne dla terapeutów i nauczycieli.
Profilaktyka zaburzeń odzywania – przykładowe scenariusze zajęć
Zaburzenia psychiczne wśród dzieci i młodzieży (depresja, zaburzenia lękowe, ADHD) Przyczyny, przebieg, podstawowe wytyczne dla terapeutów i nauczycieli.
Promocja zdrowia psychicznego w grupie dzieci i młodzieży – przykładowe scenariusze zajęć
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Wyjaśnia znaczenie balansu psychofizycznego człowieka w oparciu o model Psychoterapii Pozytywnej.
Wymienia i charakteryzuje wybrane zaburzenia odzywania w grupie dzieci i młodzieży.
W oparciu o prawidłowo skonstruowany scenariusz umie przeprowadzić zajęcia dotyczące profilaktyki zaburzeń odżywiania w grupie dzieci i/lub młodzieży
Wymienia i charakteryzuje wybrane zaburzenia psychiczne w grupie dzieci i/lub młodzieży
W oparciu o prawidłowo skonstruowany scenariusz umie przeprowadzić zajęcia dotyczące promocji zdrowia psychicznego w grupie dzieci i/lub młodzieży .
Kryteria oceniania
Wykonanie projektu
Kolokwium pisemne
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Psychiatria dzieci i młodzieży” red. Irena Namysłowska, rozdział 10, rozdział 17, rozdział 21, rozdział 22, rozdział 25,
Ciesielki, R (2019) Czym jest transkulturowa psychoterapia pozytywna? https://mojapsychologia.pl/artykuly/7,coaching_terapia/489,czym_jest_transkulturowa_psychoterapia_pozytywna_.html
Owisiejczyk, A (2007) Determinanty kulturowe zaburzeń odżywiania, Wizerunki ról rodzinnych. Roczniki Socjologii Rodziny, XVIII, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/4102/1/12_Aurelia_Owsiejczyk_Determinanty_kulturowe_zaburzen_odzywiania_201-216.pdf
Patejuk-Mazurek, I Wybrane zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży https://www.kuratorium.waw.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-16748.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: