Hospitacje placówek resocjalizacyjnych 11-HPR-1PR-n
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z oddziaływaniami resocjalizacyjnymi prowadzonymi w zaprezentowanych placówkach, obowiązującymi przepisami prawnymi, rolą wychowawcy w procesie oddziaływań wobec podopiecznych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Zna i charakteryzuje oddziaływania resocjalizacyjne prowadzone w placówkach resocjalizacyjnych i zasady pracy personelu tychże placówek.
Ma świadomość trudności, ograniczeń i możliwości resocjalizacji w placówkach resocjalizacyjnych
Utrwalenie zasad etycznych obowiązującego pracownika/pedagoga placówki resocjalizacyjnej.
Prezentuje rozbudowane umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z podopiecznymi i pracownikami instytucji.
Potrafi scharakteryzować podopiecznych placówek resocjalizacyjnych.
Zna i rozumie znaczenie zasad etyki pracy w placówkach resocjalizacyjnych
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć plus 100% obecności
dobry plus (+db; 4,5): student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć plus 90% obecności
dobry (db; 4,0): student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć plus 80% obecności
dostateczny plus (+dst; 3,5): student brał udział w wymaganej liczbie zajęć
dostateczny (dst; 3,0): student brał udział w minimalnej wymaganej ilości zajęć
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie spełnił kryteriów zaliczenia
Literatura
Borowski R., Wysocki D., Instytucje wychowania resocjalizującego, Płock 2001
H. Machel Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, 2003, Gdańsk
M. Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez SW w Polsce, 2009, Kraków
Stańdo- Kawecka B., Prawo karne nieletnich. Od opieki do odpowiedzialności, Kraków 2008.
Stańdo-Kawecka B., Prawne podstawy resocjalizacji, Kraków 2000.
Urban B., Stanik J.M., Resocjalizacja, Warszawa 2007
Bilska. E, Wypalenie zawodowe pracowników placówek resocjalizacyjnych- zjawisko, zagrożenia, wsparcie, PEDAGOGIUM, Warszawa 2010
Mity i półprawdy o resocjalizacji nieletnich / Lesław Pytka. // Opieka Wychowanie Terapia. – 1993, nr 4, s. 27 – 29.
Możliwości pomocy terapeutycznej nieletnim w zakładzie resocjalizacyjnym / Zdzisław Bartkowicz. // Opieka Wychowanie Terapia. – 1996, nr 4, s. 24 – 26
Przyszłość ośrodków resocjalizacyjnych / Tomasz Polkowski. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 9, s. 30 – 39
Kodeks karny wykonawczy
Ustawa o Służbie Więziennej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: