Hospitacje w instytucjach doradczych 11-HID-11-s
Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem instytucji doradczych, świadczącymi usługi dla zróżnicowanych grup odbiorców: młodzieży, bezrobotnych, studentów i absolwentów, dorosłych w różnym wieku.
Rozpoznanie instytucji rynku pracy jest podstawowym zadaniem dla przyszłych doradców zawodowych i personalnych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
W cyklu 2019/SL: zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego
| W cyklu 2022/SL: - zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
- uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego | W cyklu 2020/SL: - zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
- uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego | W cyklu 2021/SL: - zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
- uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego | W cyklu 2020/SZ: - zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
- uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego | W cyklu 2023/SL: - zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
- uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego | W cyklu 2018/SL: zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego
| W cyklu 2024/SL: - zapoznanie z funkcjonowaniem instytucji rynku pracy
- uzyskanie podstawowej wiedzy i informacji na temat potencjalnych możliwości zatrudnienia i warunków pracy w instytucjach świadczących usługi z zakresu szeroko definiowanego doradztwa edukacyjno-zawodowego |
Efekty kształcenia
Studentka/Student:
-potrafi wymienić instytucje rynku pracy
-zna wymagania stawiane doradcom zawodowym i personalnym w konkretnych instytucjach rynku pracy w oparciu o przepisy prawno-organizacyjne
-określa strukturę i zadania poszczególnych instytucji rynku pracy
potrafi posługiwać się przepisami dotyczącymi pracy doradcy w instytucjach rynku pracy i wybranych placówkach oświatowych
-jest przygotowana/y do procesu pogłębiania umiejętności w zakresie specyfiki pracy doradcy zawodowego i personalnego oraz projektowania ścieżki własnego rozwoju i etyki pracy
Kryteria oceniania
- Projekt grupowy
- Raport końcowy
- Sprawozdanie ustne z przeprowadzonych hospitacji
5.0 – znakomite opracowanie prezentacji/projektu, wysoki poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach
4.5 – bardzo dobre opracowanie prezentacji/projektu, bardzo dobry poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach
4.0 – dobre opracowanie prezentacji, satysfakcjonujący poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach
3.5 – poprawna prezentacja, wystarczający poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, wybiórczo stosowane profesjonalne pojęcia, udział w zajęciach
3.0 – pobieżna prezentacja, małe błędy, niski poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny minimalny udział w zajęciach
2.0 – prezentacja niewystarczająca, zawierające liczne błędy, brak wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny, brak aktywności na zajęciach
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
-Czerkawska A., Czerkawski A., Etyczny wymiar poradnictwa zawodowego, Warszawa 2005 źródło: https://doradztwo.ore.edu.pl/etyczny-wymiar-poradnictwa-zawodowego/
-Doradztwo zawodowe. Gdzie znajdę pomoc. źródło: https://doradztwo.ore.edu.pl/gdzie-znajde-pomoc/
-Rynek agencji zatrudnienia 2019 źródło: https://polskieforumhr.pl/wp-content/uploads/2020/04/RYNEK-AGENCJI-ZATRUDNIENIA-2019.pdf
-Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku prac (wraz z nowelizacją)
-Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
-Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia
-Rejestr Agencji Zatrudnienia (KRAZ) http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz/wyszukiwarka
-Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS) http://stor.praca.gov.pl/portal/#/ris
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: