Gramatyka opisowa z elementami gramatyki kontrastywnej 11-GOKO-11-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Student(ka):
Potrafi klasyfikować i opisywać dźwięki mowy.
Zna podstawowe procesy fonologiczne w języku obcym i ojczystym.
Umie wykorzystać wiedzę z zakresu fonologii, morfologii i składni.
Potrafi zastosować wiedzę na temat podobieństw i różnic pomiędzy językiem angielskim i polskim.
Zdobywać i rozwijać swoje kompetencje językowe oraz wiedzę o nauczaniu języka obcego.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne.
Kolokwium ustne.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0).
Literatura
Ladefoged, P. 2014. A Course in Phonetics. Cengage Learning.
Lecumberri, M.L.G. & J. Maidment. 2000. English Transcription Course. London: Edward Arnold.
Roach, P. 2009. English Phonetics and Phonology. Cambridge: Cambridge University Press.
Sobkowiak, W. 2004. English Phonetics for Poles. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie
Sobkowiak, W. & J. Szpyra. 2007. Workbook in English Phonetics. Wydawnictwo UMCS.
Wells, J. 2008. Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman Group UK Limited.
A Course in Phonetics: https://linguistics.berkeley.edu/acip
The Sounds of English and the International Phonetic Alphabet: http://www.antimoon.com/how/pronunc-soundsipa.htm
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: