Funkcje personalne w organizacji 11-FP-5ZK-s
Przedmiot obejmuje realizację następujących treści szczegółowych:
Strategia i funkcje personalne w organizacjach
Polityka szkoleniowa
Rynek usług edukacyjnych (publiczny i prywatny w Polsce)
Programy rozwojowo-szkoleniowe
Oferta usług szkoleniowo-rozwojowych
Rola menedżera zarządzającego rozwojem pracowników
HR Business Partner
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie zasady budowania strategii i funkcji personalnych w organizacjach
Posiada wiedzę na temat polityki szkoleniowej
Zna i charakteryzuje rynek usług edukacyjnych w Polsce
Ma umiejętność tworzenia programów szkoleniowo-rozwojowych
Rozumie i potrafi realizować rolę menedżera zarządzającego rozwojem pracowników
Rozumie koncepcję HR Business Partnera
Kryteria oceniania
Autorski projekt: Program szkoleniowo-rozwojowy dla wybranej grupy zawodowej w organizacji.
5.0 – znakomicie opracowany projekt, wysoki poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę bardzo dobrą
4.5 – bardzo dobre opracowanie projektu, bardzo dobry poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dobrą plus
4.0 – dobre opracowania projektu, satysfakcjonujący poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, profesjonalne słownictwo, aktywny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dobrą
3.5 – poprawny projekt, wystarczający poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, wybiórczo stosowane profesjonalne pojęcia, udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dostateczną plus
3.0 – pobieżny projekt, małe błędy, niski poziom wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny minimalny udział w zajęciach, ustna obrona projektu zaliczona na ocenę dostateczną
2.0 – projekt na poziomie niewystarczającym, zawierający liczne błędy, brak wiedzy i umiejętności z obszaru przedmiotu specjalnościowego podczas prezentacji, język potoczny, brak aktywności na zajęciach, ustna obrona projektu- niezaliczona
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Czasopism: Personel i zarządzanie, HR Business Partner, Personel Plus, Manager
Antczak Z., Borkowska S., Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi. Dylematy i wyzwania, Warszawa 2014.
Borowska A., Kształcenie dla przyszłości, Warszawa 2004.
Fryczyńska M., Jabłońska-Wołoszyn M., Praktyczny przewodnik rozwoju zawodowego pracowników, Warszawa 2008.
Hartley M., Mowa ciała w pracy, Kielce 2004
Jędrzejewska M. (red.) Rozmowy o dobrym biznesie, Warszawa 2006.
Juchnowicz M., Rostkowski T., Sienkiewicz Ł. (2003), Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa.
Konecki K. T., Pawłowska B., Byczkowska-Owczarek D. (red.), Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź 2014.
Kotowicz-Jawor J. (red.) Przedsiębiorczość i konkurencyjność, tom IV, Warszawa 2001.
Kozłowski M., Employer branding. Budowanie marki pracodawcy krok po kroku, Warszawa 2016.
Kurczewska A., Przedsiębiorczość, Warszawa 2013
Lewicka D. (2010), Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach, Warszawa.
Lipka A. (2004), Współdziałanie. Zmierzch rywalizacji pracowników?, Warszawa.
Lipka A., Król M., Winnicka-Wejs A. (2011), Kreatywność i rutyna w działalności personalnej. Granice HR-owego kreacjonizmu, Warszawa.
Oleksyn T. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Kanony, realia, kontrowersje, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: