Edukacja informacyjna i źródłowa 11-EZ-n
- https://lms.amu.edu.pl/inne_jednostki/course/index.php?categoryid=28
- https://www.elearning.amu.edu.pl/bu/enrol/index.php?id=106 (w cyklu 2020/SZ)
- https://lms.amu.edu.pl/inne_jednostki/course/view.php?id=26 (w cyklu 2021/SZ)
- https://lms.amu.edu.pl/inne_jednostki/course/index.php?categoryid=17 (w cyklu 2022/SZ)
- https://lms.amu.edu.pl/inne_jednostki/course/index.php?categoryid=17 (w cyklu 2023/SZ)
Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, to jedna z najnowocześniejszych bibliotek akademickich w Polsce. Świadczy o tym fakt, iż obok zbiorów tradycyjnych przechowywanych w magazynach (książek, czasopism, rękopisów, starodruków, ikonografii, kartografii, muzykaliów), posiada ogromną kolekcję zasobów elektronicznych takich jak czasopisma i książki elektroniczne, bazy danych, biblioteki cyfrowe i repozytoria.
W dobie najnowszych technologii cyfrowych biblioteka wdrożyła wiele innowacyjnych narzędzi (katalogów, wyszukiwarek, platform cyfrowych) pozwalających na relewantne i szybkie wyszukiwanie informacji oraz błyskawiczny dostęp do pełnotekstowych zasobów elektronicznych, zwłaszcza podręczników akademickich.
Korzystanie ze wszystkich bibliotek należących do uczelni, zdecydowanie ułatwiają specjalnie przygotowane, zautomatyzowane usługi zdalne (prolongaty, rezerwacje, zamówienia, płatności, serwis Zapytaj bibliotekarza), z których mogą korzystać wszyscy studenci UAM.
Głównym celem kursu jest przygotowanie studentów rozpoczynających studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu do swobodnego korzystania ze wszystkich usług oferowanych przez bibliotekę oraz zdobycie umiejętności wyszukiwania informacji i literatury niezbędnej do optymalnego realizowania toku studiów.
W cyklu 2020/SZ:
Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, to jedna z najnowocześniejszych bibliotek akademickich w Polsce. Świadczy o tym fakt, iż obok zbiorów tradycyjnych przechowywanych w magazynach (książek, czasopism, rękopisów, starodruków, ikonografii, kartografii, muzykaliów), posiada ogromną kolekcję zasobów elektronicznych takich jak czasopisma i książki elektroniczne, bazy danych, biblioteki cyfrowe i repozytoria. METODY DYDAKTYCZNE: |
W cyklu 2021/SZ:
Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, to jedna z najnowocześniejszych bibliotek akademickich w Polsce. Świadczy o tym fakt, iż obok zbiorów tradycyjnych przechowywanych w magazynach (książek, czasopism, rękopisów, starodruków, ikonografii, kartografii, muzykaliów), posiada ogromną kolekcję zasobów elektronicznych takich jak czasopisma i książki elektroniczne, bazy danych, biblioteki cyfrowe i repozytoria. METODY DYDAKTYCZNE: |
W cyklu 2022/SZ:
Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, to jedna z najnowocześniejszych bibliotek akademickich w Polsce. Świadczy o tym fakt, iż obok zbiorów tradycyjnych przechowywanych w magazynach (książek, czasopism, rękopisów, starodruków, ikonografii, kartografii, muzykaliów), posiada ogromną kolekcję zasobów elektronicznych takich jak czasopisma i książki elektroniczne, bazy danych, biblioteki cyfrowe i repozytoria. |
W cyklu 2023/SZ:
Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, to jedna z najnowocześniejszych bibliotek akademickich w Polsce. Świadczy o tym fakt, iż obok zbiorów tradycyjnych przechowywanych w magazynach (książek, czasopism, rękopisów, starodruków, ikonografii, kartografii, muzykaliów), posiada ogromną kolekcję zasobów elektronicznych takich jak czasopisma i książki elektroniczne, bazy danych, biblioteki cyfrowe i repozytoria. |
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Kryteria oceniania
. W celu uzyskania zaliczenia przedmiotu wymagany jest udział w sześciu modułach tematycznych z prezentacjami. Uczestnik kursu otrzymuje 5 punktów za zapoznanie się z każda z prezentacji. Maksymalnie można zdobyć 30 punktów. Do zaliczenia kursu niezbędne jest uzyskanie minimalnie 25 punktów. W 1. semestrze studenci uczestniczą w szkoleniu do 3 lutego 2025, a wpisy do systemu USOS będą realizowane podczas zimowej sesji egzaminacyjnej i przerwy semestralnej od 04-27.02.2025. Analogicznie w 2. semestrze - szkolenie do 24 czerwca 2025, wpisy zaliczeń 23.06 – 06.07.2025.
Literatura
Łozińska, Monika. Możliwości przeciwdziałania zjawisku ściągania i plagiatom wśród studentów. Przegląd Pedagogiczny. 2018, (2), s. 260–270. ISSN 1897-6557. Dostęp w Internecie: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-8d30cf63-be77-4866-ad05-efdda0df0757
Na co pozwala dozwolony użytek prywatny? Film na kanale YouTube Centrum Cyfrowego. Dostępne w Internecie: https://www.youtube.com/watch?v=h7w3Lqw6wAQ
Rychlik Małgorzata, Theus Monika, Otwarty dostęp do piśmiennictwa naukowego. Przegląd funkcjonujących form – legalnych i nielegalnych, Biblioteka 2018, nr 22 (31), s.157-173. ISSN DOI: http://dx.doi.org/10.14746/b.2018.22.9
Ruść Iwona, Promocja katalogu centralnego polskich bibliotek naukowych – fanaberia czy konieczność? W.Jazdon K., red. nauk., Biblioteka naukowa: czy jeszcze naukowa? Poznań: Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2018, s. 281-292. Dostępny w Internecie: http://hdl.handle.net/10593/24323
W cyklu 2020/SZ:
Cyfrowy świat dokumentu, wydawnictwa, biblioteki, muzea, archiwa, praca zbiorowa pod red. Henryka Hollendra. Warszawa , 2011, Centrum Promocji Informatyki, s. 274. |
W cyklu 2021/SZ:
Łozińska, Monika. Możliwości przeciwdziałania zjawisku ściągania i plagiatom wśród studentów. Przegląd Pedagogiczny. 2018, (2), s. 260–270. ISSN 1897-6557. Dostęp w Internecie: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-8d30cf63-be77-4866-ad05-efdda0df0757 |
W cyklu 2022/SZ:
Łozińska, Monika. Możliwości przeciwdziałania zjawisku ściągania i plagiatom wśród studentów. Przegląd Pedagogiczny. 2018, (2), s. 260–270. ISSN 1897-6557. Dostęp w Internecie: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-8d30cf63-be77-4866-ad05-efdda0df0757 |
W cyklu 2023/SZ:
Łozińska, Monika. Możliwości przeciwdziałania zjawisku ściągania i plagiatom wśród studentów. Przegląd Pedagogiczny. 2018, (2), s. 260–270. ISSN 1897-6557. Dostęp w Internecie: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-8d30cf63-be77-4866-ad05-efdda0df0757 |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
W celu uzyskania zaliczenia przedmiotu wymagany jest aktywny udział w sześciu modułach tematycznych z prezentacjami. Uczestnik kursu otrzymuje 5 punktów za zapoznanie się z każda z nich. Maksymalnie można zdobyć 25 punktów. Do zaliczenia kursu niezbędne jest uzyskanie minimalnie 20 punktów. |
W cyklu 2021/SZ:
W celu uzyskania zaliczenia przedmiotu wymagany jest aktywny udział w sześciu modułach tematycznych z prezentacjami. Uczestnik kursu otrzymuje 5 punktów za zapoznanie się z każda z nich. Maksymalnie można zdobyć 30 punktów. Do zaliczenia kursu niezbędne jest uzyskanie minimalnie 25 punktów. |
W cyklu 2022/SZ:
W celu uzyskania zaliczenia przedmiotu wymagany jest aktywny udział w sześciu modułach tematycznych z prezentacjami. Uczestnik kursu otrzymuje 5 punktów za zapoznanie się z każda z nich. Maksymalnie można zdobyć 30 punktów. Do zaliczenia kursu niezbędne jest uzyskanie minimalnie 25 punktów. |
W cyklu 2023/SZ:
W celu uzyskania zaliczenia przedmiotu wymagany jest aktywny udział w sześciu modułach tematycznych z prezentacjami. Uczestnik kursu otrzymuje 5 punktów za zapoznanie się z każda z nich. Maksymalnie można zdobyć 30 punktów. Do zaliczenia kursu niezbędne jest uzyskanie minimalnie 25 punktów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: