Elementy SI w diagnozie i terapii logopedycznej 11-ESI-5LK-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Student/Studentka:
1. Zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące zaburzeń przetwarzania sensorycznego;
2. zna i rozumie przyczyny oraz obszary zaburzeń integracji sensorycznej;
3. zna i rozumie charakterystykę zaburzeń oralno-twarzowych.
4. Zna i rozumie znaczenie odruchów w rozwoju dziecka oraz kształtowania się mowy.
5. Potrafi pracować z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, dostosować metody diagnozy i terapii logopedycznej do ich potrzeb i możliwości.
6. Jest gotów/owa do samodzielnego i odpowiedzialnego przygotowania się do realizowania zajęć logopedycznych z dzieckiem z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Jodzis D. (2013), Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym, Wyd. Harmonia Universalis
2. Odonowska-Szlachcic B. (2013), Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego, Wyd. Harmonia
3. Kranowitz C.S. (2012), Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie, Wyd. Harmonia Universalis
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Zajęcia w roku akademickim 2020/2021 odbywają się zdalnie, z wykorzystaniem platformy MT |
W cyklu 2022/SZ:
Zajęcia w roku akademickim 2020/2021 odbywają się zdalnie, z wykorzystaniem platformy MT |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: