Edukacja seksualna 11-ES-3SPZ-pw-s
Zdrowie seksualne – ewolucja pojęcia, współczesne definicje zdrowia seksualnego a potoczna świadomość w zakresie zdrowia seksualnego
Zdrowie seksualne, zdrowie prokreacyjne a holistyczna (vs biomedyczna, socjo-ekologiczna, normatywna) koncepcja zdrowia
Zdrowie seksualne i reprodukcyjne Polaków (ryzykowne zachowania seksualne, obawy seksualne, wiedza na temat seksualności) – analizy statystyczne, przyczyny
Rola promocji zdrowia seksualnego w zwiększaniu potencjału zdrowia i minimalizowaniu zagrożeń zdrowotnych
Działania w zakresie wychowania seksualnego i edukacji zdrowotnej a profilaktyka i promocja zdrowia seksualnego (działania instytucjonalne i pozainstytucjonalne)
Zdrowie seksualne i edukacja seksualna – mity i stereotypy
Metodyka pracy w zakresie promocji zdrowia seksualnego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Zdrowie seksualne – ewolucja pojęcia, współczesne definicje zdrowia seksualnego a potoczna świadomość w zakresie zdrowia seksualnego
Zdrowie seksualne, zdrowie prokreacyjne a holistyczna (vs biomedyczna, socjo- ekologiczna, normatywna) koncepcja zdrowia
Zdrowie seksualne i reprodukcyjne Polaków (ryzykowne zachowania seksualne, obawy seksualne, wiedza na temat seksualności) – analizy statystyczne, przyczyny
Rola promocji zdrowia seksualnego w zwiększaniu potencjału zdrowia i minimalizowaniu zagrożeń zdrowotnych
Działania w zakresie wychowania seksualnego i edukacji zdrowotnej a profilaktyka i promocja zdrowia seksualnego (działania instytucjonalne i pozainstytucjonalne)
Zdrowie seksualne i edukacja seksualna – mity i stereotypy
Metodyka pracy w zakresie promocji zdrowia seksualnego
Kryteria oceniania
Egzamin ustny/pisemny
prezentacje pracy studentów na zajęciach
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Zbigniew Lew - Starowicz, Alicja Długołecka. Edukacja seksualna. Swiat Ksiązki
2. KATARZYNA WASZYŃSKA, JAROSŁAW GROTH, ROBERT KOWALCZYK. KONTROWERSJE WOKÓŁ WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI SEKSUALNEJ.
TEORIA I (NIE)RZECZYWISTOŚĆ, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/6818/3/studia_eduk_24_s_165-180.pdf,
3. KATARZYNA WASZYŃSKA, MONIKA ZIELONA-JENEK. ZJAWISKO SEKSUALIZACJI JAKO WYZWANIE DLA WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI,
https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/17656/1/SE_39_2016_Katarzyna_Waszynska_Monika_Zielona_Jenek.pdf
4. Standardy edukacji seksualnej - WHO
5. Zbigniew Lew- Starowicz, katarzyna Waszyńska. PRZEMIANY SEKSUALNOŚCI W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM. Wyd Nauk UAM
Dodatkowe materiały prezentowane studentom na zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: