Edukacja integracyjna 11-EDIN-11-n
Zakłada się, że student:
Zrozumie ideę integracji w procesie edukacji
Ukaże cele integracji, jej funkcje i znaczenie dla jednostki
Opisze i zinterpretuje funkcjonowanie osób dla których proces integracji jest szansą na pełne uczestnictwo w życiu społecznym
Zanalizuje problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Dokona trafnego wyboru techniki diagnostycznej pozwalającej na poznanie jednostki i jej sytuacji rodzinnej, społecznej i edukacyjnej
Potrafi skonstruować program edukacyjny i poprowadzić zajęcia w grupie/ klasie integracyjnej
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Student:
- zna terminologię związaną z kształceniem specjalnycm
- ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów integracyjnych
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi
-potrafi projektować izajęcia integracyjne
Kryteria oceniania
egzamin
projekt
Literatura
Byers R., Rose R. (2002) Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Warszawa
Bogucka J., Kościelska M. (1998) Wychowanie i nauczanie integracyjne. Warszawa, Centrum Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej MEN
Dołęga Z.(red.) (2005) Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym. Katowice, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego
Hulek A. (red) ( 1992) Świat ludziom niepełnosprawnym. Warszawa, PTWK
Hulek A. (red.) (1992) Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków
Hundermarck G. (red.) (1993) Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu. Warszawa, WSiP
Kościelska M. (1995) Oblicza upośledzenia. Warszawa, PWN
Maciarz A. (1992) Uczniowie niepełnosprawni w szkole powszechnej. Warszawa
Obuchowska I. ( 1999) Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa, WsiP
Pilecki J., Olszewski S. (red.) (1999) Wspomaganie rozwoju osób niepełnosprawnych. Kraków
Pisula E., Rola J.(red.) (1995) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci. Warszawa, WSPS
Popławska J., Sierpińska B. (2001) Zacznijmy razem. Dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej. Warszawa, WSiP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: