Dydaktyka języka angielskiego
11-DYDA-44-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
C1- zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi nauczania dzieci języka obcego (angielskiego)
C2 - zapoznanie z przyswajaniem języka pierwszego oraz uczeniem się i przyswajaniem języka drugiego (obcego)
C3 - zapoznanie z podstawą programową,
C4 - zapoznanie z metodami i technikami pracy na zajęciach i lekcjach języka angielskiego,
C5 - zapoznanie z możliwościami wykorzystania Tik-u na zajęciach i lekcjach języka angielskiego,
C6 - zapoznanie z rozwijaniem kompetencji językowych na zajęciach i lekcjach języka obcego,
C7 - zapoznanie z organizacją zajęć z języka obcego(angielskiego) dzieci w przedszkolu i młodszych klasach szkoły podstawowej,
C8 - zapoznanie z materiałami dydaktycznymi wykorzystywanymi na zajęciach i lekcjach języka angielskiego,
C9 - zapoznanie z narzędziami wykorzystywanymi do oceniania uczniów na lekcjach języka angielskiego
C10 - zapoznanie z rolą permanentnego kształcenia nauczycieli
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
www.urszula-kropaczewska.edu.pl
ulakropaczewska.lerni.us
YouTubeUrszulaKropaczewska
Kierunek studiów
Pedagogika, specjalność: Edukacja elementarna i język angielski
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Praca z tekstem;
metoda analizy przypadków;
gra dydaktyczna/symulacyjna;
metoda warsztatowa;
metoda projektu;
demonstracje dźwiękowe i/lub video.
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nie.
W przypadku konieczności realizacji zajęć w formie zdalnej (rok akademicki 2020/21 w związku z pandemią Covid-19) wykorzystanie platform internetowych, np. MS Teams, Moodle, umożliwiających ich prowadzenie w trybie on-line w czasie rzeczywistym. Dobór aktywności będzie uzależniony od treści kursu, potrzeb studentów i preferencji prowadzącego.
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30
Przygotowanie do zajęć 5
Czytanie wskazanej literatury 5
przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 5
przygotowanie projektu 5
przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 5
SUMA GODZIN 55
Punkty ECTS: 3
Poziom przedmiotu
I stopień
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
III rok
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej średniozaawansowanym.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2020/SL: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Student(ka):
Zna metody i techniki wykorzystywane na zajęciach języka angielskiego.
Potrafi tworzyć plan zajęć z języka angielskiego.
Potrafi tworzyć własne materiały dydaktyczne.
Potrafi korzystać z zasobów TIK.
Potrafi tworzyć narzędzia do oceniania dzieci.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne;
kolokwium ustne;
test;
projekt.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Elizabeth Grugeon „Teaching Speaking and Listening in the Primary School”, David Fulton Publishers,2000.
Carol Read ‘500 Activities for the Primary Classroom”, Macmillan,2007
Jim Scrivener „Learning Teaching”, Macmillan,2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: