Dydaktyka języka angielskiego 11-DYDA-14-s
Studenci uczą się jak nauczać dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne języka obcego koncentrując się na nauczaniu poszczególnych sprawności. Uczą się jak zorganizować lekcję, jak wprowadzić nowy materiał, jak ćwiczyć nowe słownictwo, wyrażenia i struktury potrzebne do wypowiadania się. Na podstawie przykładów przygotowują własne mini prezentacje i własne materiały. Przygotowują również mini przedstawienia, które mogą zaprezentować dzieciom.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Student ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów uczenia się języka obcego ze szczególnym uwzględnieniem wieku dziecięcego
- ma podstawową wiedzę na temat sposobu artykulacji i percepcji dźwięków
- potrafi ocenić przydatność metod, technik i procedur do realizacji zadań, związanych z nauczaniem/uczeniem się języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym
- potrafi projektować zajęcia językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym
- potrafi przeprowadzić zintegrowane zajęcia z elementami edukacji językowej dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym
- posiada umiejętność refleksji i analizy własnej roli nauczyciela oraz potrafi wskazać obszary wymagające samodoskonalenia
- posiada warsztat zabaw, piosenek i rymowanek w języku angielskim
Kryteria oceniania
Ocenie podlegają: testy, mini prezentacje, przedstawienia, zbiór materiałów przygotowanych do pracy z dziećmi
Praktyki zawodowe
w czasie 2 roku studenci przygotowują się do praktyk zapoznając się z ich stroną administracyjną i przygotowując materiały. Praktyki zawodowe odbywają na 2 roku.
Literatura
Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP.
Ellis, G. and Brewster, J. 1991. The Storytelling Handbook. Harmondsworth: Penguin.
Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow: Longman.
Nixon, C & M.Timlinson. 2005. Primary Communication Box. CUP
Nixon, C & M.Timlinson. 2005. Primary Pronunciation Box. CUP
Nixon, C & M.Timlinson. 2001. Primary Activity Box. CUP
Pinter, A. 2017. Teaching Young language Learners. Oxford
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: