Dziecko/uczeń z doświadczeniem migracji w edukacji włączającej
11-DUD-2PS-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020/SZ:
Treści przedmiotowe: Migracje zarobkowe. Etapy procesu migracji. Struktura opieki, relacje a strategie migracyjne rodzin. Sieroctwo migracyjne – stereotyp „eurosieroctwa” a sytuacja rówieśnicza i edukacyjna ucznia. Rodzina transnarodowa. Sytuacja edukacyjna dzieci z rodzin transnarodowych. Wsparcie uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach: model separacyjny vs inkluzyjny. Zadania szkoły i rola pedagoga/nauczyciela w procesie adaptacji ucznia powracającego z zagranicy. Zagrożenia dyskryminacyjne ucznia-migranta. Edukacja antydyskryminacyjna. Modele edukacji wielokulturowej. Dziecko uchodźca w szkole polskiej – konteksty i wyzwania edukacyjne.
|
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Zapoznanie ze strategiami oraz konsekwencjami migracji dla rozwoju i funkcjonowania, kariery edukacyjnej dziecka/ucznia.
Przedstawienie sytuacji edukacyjnej dzieci z rodzin transnarodowych, cudzoziemskich, emigracyjnych.
Zapoznanie z możliwościami integracyjnego wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji, uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach.
Uwrażliwienie na zasięg wpływu i skutki praktyk dyskryminacyjnych w środowisku szkolnym.
Uwypuklenie znaczenia działań i edukacji antydyskryminacyjnej, strategii edukacji wielokulturowej dla rozwoju i społecznego włączenia ucznia z doświadczeniem migracji.
Uwypuklenie zadań i roli środowiska szkolnego, pedagoga/nauczyciela, społeczności uczniowskiej w procesie adaptacji ucznia powracającego z zagranicy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: