Diagnoza i terapia neurogennych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży 11-DTN-4LK-s
Pod pojęciem neurogennych zaburzeń mowy rozumie się zaburzenia mowy dotyczące uszkodzeń na poziomie układu nerwowego, co w konsekwencji wpływa na trudności w rozwoju mowy i komunikacji u dziecka. Na zajęciach zostaną omówione konsekwencje dla mowy dzieci i młodzieży z wybranymi zespołami genetycznymi, z zespołami padaczkowymi, z chorobami nowotworowymi układu nerwowego, stwardnienie guzowate, zespoły wodogłowia
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Student:
- zna etiologię neurogennych zaburzeń mowy
- zna metody diagnozy dzieci i młodzieży z neurogennymi zaburzeniami mowy
- zna metody terapii
Kryteria oceniania
akywność na zajęciach, kolokwium pisemne, przygotowanie studium przypadku
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Galkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G. (2005) (red.). Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki, Opole: Wydawnictwo Uniwer.Opolskiego
Steinborn B. (2018) (red), Neurologia dziecięca w przypadkach klinicznych. Warszawa: PZWL
Rutkieiwcz-Hanczewska M., Sławek J., Kaptur E. (2017) (red)- Mózg-język-komunikacja. Poznań: Wyd. Rys
Stecko E. (2014), (red), Neurologopedyczne studia przypadków. Tom III. Wydawcnitwo ES
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: