Diagnoza i konstruowanie indywidualnych programów logopedycznych 11-DK-3LOGO-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Zna i rozumie, jak funkcjonują na co dzień w różnych rolach szkolnych, społecznych dzieci ze SPE w tym z zaburzeniami mowy i komunikacji
2. Zna i rozumie specyfikę funkcjonowania uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, pomocowej i terapeutycznej ucznia ze SPE w edukacji włączającej
3. Potrafi zastosować w praktyce wiedzę dotyczącą możliwości dokonywania diagnozy dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji i dokonać wyboru ćwiczeń usprawniających jego funkcjonowanie
4. Potrafi obserwować, diagnozować i racjonalnie oceniać złożone sytuacje edukacyjne i rehabilitacyjne oraz analizować motywy i wzory zachowań uczniów
5. Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
6. Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
7. Jest gotów do doceniania znaczenia pedagogiki specjalnej dla rozwoju osoby z niepełnosprawnością, jej prawidłowych więzi w środowiskach społecznych; pozytywnego nastawienia do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga specjalnego
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. LOGOPEDIA STANDARDY POSTĘPOWANIA LOGOPEDYCZNEGO PODRĘCZNIK AKADEMICKI red. J. Panasiuk, S. Grabias, T. Woźniak, UMCS, 2015
2. D. Pluta-Wojciechowska, Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego, Wydawca: Ergo Sum, 2018
3. Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania, red. E. Jarosz, E. Wysocka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006.
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
W roku akademickim 2020/2021 przedmiot prowadzony z zastosowaniem platformy Microsoft Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: