Diagnostyka w doradztwie personalnym 11-DIWD-11-s
- http://www.wse.amu.edu.pl
- http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ (w cyklu 2020/SZ)
- http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ (w cyklu 2021/SZ)
- http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ (w cyklu 2022/SZ)
- http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ (w cyklu 2023/SZ)
- http://ksztalc.home.amu.edu.pl/ (w cyklu 2024/SZ)
Przedmiot realizuje następujące treści szczegółowe:
Pojęcie i rodzaje diagnoz w doradztwie personalnym
Uwarunkowania diagnozy w doradztwie personalnym w odniesieniu do obszaru i rodzaju działań personalnych (dział personalny w firmie, agencja doradztwa personalnego, headhunterzy)
Kompetencje diagnostyczne doradcy personalnego
Ścieżki doskonalenia kompetencji diagnostycznych doradcy personalnego
Cele diagnozy w doradztwie personalnym
Zasady rozpoznawania potrzeb w zakresie HR indywidualnego klienta i organizacji
Zasady diagnozy personalnej w obszarach: rekrutacji
i selekcji, komunikacji formalnej
i nieformalnej w firmie, rozpoznawania i analizy potrzeb szkoleniowych, rozpoznawania kompetencji przywódczych i stylów zarządzania, kompetencji interpersonalnych pracowników, motywowania i oceniania pracowników, organizacji pracy, kultury organizacyjnej, aktualnego poziomu rozwoju organizacji.
Metody, techniki i narzędzia diagnostyczne w wybranych obszarach doradztwa personalnego
Zasady i sposoby planowania, przeprowadzania i wyciągania wniosków z badań diagnostycznych w doradztwie personalnym
Zasady i metody projektowania narzędzi diagnostycznych w zakresie wybranych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
W cyklu 2020/SZ:
Na przedmiocie realizuje się następujące treści: |
W cyklu 2021/SZ:
Na przedmiocie realizuje się następujące treści: |
W cyklu 2022/SZ:
Na przedmiocie realizuje się następujące treści: |
W cyklu 2023/SZ:
Na przedmiocie realizuje się następujące treści: |
W cyklu 2024/SZ:
Na przedmiocie realizuje się następujące treści: |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie pojęcie oraz rodzaje diagnozy w doradztwie personalnym
Student wskazuje na uwarunkowania diagnozy w doradztwie personalnym
Student zna kompetencje doradcy personalnego w zakresie stawiania diagnozy oraz potrafi wskazać możliwości ich doskonalenia
Student potrafi określać cele diagnozy w zależności od potrzeb organizacji lub klienta
Student zna i rozumie zasady diagnozy personalnej w obszarach: rekrutacji i selekcji, komunikacji formalnej i nieformalnej w firmie, rozpoznawania i analizy potrzeb szkoleniowych, rozpoznawania kompetencji przywódczych i stylów zarządzania, kompetencji interpersonalnych pracowników, motywowania i oceniania pracowników, organizacji pracy, kultury organizacyjnej, aktualnego poziomu rozwoju organizacji.
Student potrafi sprawnie dobierać metody, techniki i narzędzia diagnostyczne do potrzeb klienta i firmy
Student wykazuje zdolność do zaplanowania, przeprowadzenia i wyciągania wniosków końcowych z badań diagnostycznych w doradztwie personalnym dla określonej grupy odbiorczej i na określony temat
Student potrafi wykorzystać i zaprojektować narzędzia diagnostyczne w doradztwie personalnym w zależności od miejsca pracy oraz założonych celów.
Kryteria oceniania
aktywny udział podczas zajęć, udział w dyskusji, prezentacja grupowa na zajęciach, udział w symulacjach na zajęciach, projektowanie i rozwiązywania case study, prezentacja na zajęciach opracowanych: case study, narzędzi diagnostyki personalnej oraz programu realizacji działań HR-owych w wybranym obszarze i systemie polityki personalnej na przykładzie konkretnej firmy, ustna obrona projektu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Bokacki R. St., Leadership tool box – ludzki kontekst przywództwa, Warszawa 2009.
Cameron K. S. Quinn R. E., Kultura organizacyjna – diagnoza i zmiana,Kraków 2006.
Fryczyńska M., Jabłońska-Wołoszyn M., Praktyczny przewodnik rozwoju zawodowego pracowników, Warszawa 2008.
Konieczna K. (red.), Drogowskazy HRM, czyli niezbędnik dla wszystkich, którzy kierują pracownikami, Warszawa 2009.
Kossowska M., Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych, Kraków 2001.
Lambert T., Problemy zarządzania. 50 praktycznych modeli rozwiązań, Warszawa 2000.
Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami. Ćwiczenia, Warszawa 2006.
Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Proces-narzędzia-standardy, Warszawa 2007.
Podmoroff D., 365 sposobów na codzienne motywowanie i nagradzanie pracowników, Warszawa 2010.
Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańsk 2003.
Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Kraków 2008.
W cyklu 2020/SZ:
R. Stocki, Diagnoza organizacji od A do Z. Praktyczny podręcznik diagnozy dla konsultantów, trenerów i menedżerów, Gliwice 2012. https://www.researchgate.net/publication/235934250_Diagnoza_organizacji_od_A_do_Z |
W cyklu 2021/SZ:
R. Stocki, Diagnoza organizacji od A do Z. Praktyczny podręcznik diagnozy dla konsultantów, trenerów i menedżerów, Gliwice 2012. https://www.researchgate.net/publication/235934250_Diagnoza_organizacji_od_A_do_Z |
W cyklu 2022/SZ:
R. Stocki, Diagnoza organizacji od A do Z. Praktyczny podręcznik diagnozy dla konsultantów, trenerów i menedżerów, Gliwice 2012. https://www.researchgate.net/publication/235934250_Diagnoza_organizacji_od_A_do_Z |
W cyklu 2023/SZ:
R. Stocki, Diagnoza organizacji od A do Z. Praktyczny podręcznik diagnozy dla konsultantów, trenerów i menedżerów, Gliwice 2012. https://www.researchgate.net/publication/235934250_Diagnoza_organizacji_od_A_do_Z |
W cyklu 2024/SZ:
R. Stocki, Diagnoza organizacji od A do Z. Praktyczny podręcznik diagnozy dla konsultantów, trenerów i menedżerów, Gliwice 2012. https://www.researchgate.net/publication/235934250_Diagnoza_organizacji_od_A_do_Z |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć, instrukcjami do laboratorium, itp.: materiały i narzędzia przygotowuje oraz przekazuje wykładowca w postaci drukowanej i elektronicznej (pliki, narzędzia, webinary, nagrania) - semestr zimowy roku 2020/2021 |
W cyklu 2021/SZ:
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć, instrukcjami do laboratorium, itp.: materiały i narzędzia przygotowuje oraz przekazuje wykładowca w postaci drukowanej i elektronicznej (pliki, narzędzia, webinary, nagrania) - semestr zimowy roku 2020/2021 |
W cyklu 2022/SZ:
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć, instrukcjami do laboratorium, itp.: materiały i narzędzia przygotowuje oraz przekazuje wykładowca w postaci drukowanej i elektronicznej (pliki, narzędzia, webinary, nagrania) - semestr zimowy roku 2020/2021 |
W cyklu 2023/SZ:
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć, instrukcjami do laboratorium, itp.: materiały i narzędzia przygotowuje oraz przekazuje wykładowca w postaci drukowanej i elektronicznej (pliki, narzędzia, webinary, nagrania) - semestr zimowy roku 2020/2021 |
W cyklu 2024/SZ:
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć, instrukcjami do laboratorium, itp.: materiały i narzędzia przygotowuje oraz przekazuje wykładowca w postaci drukowanej i elektronicznej (pliki, narzędzia, webinary, nagrania) - semestr zimowy roku 2020/2021 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: